Szwajcarski producent Stadler dostarczy Kolejom Mazowieckim 14 pięcioczłonowych zespołów trakcyjnych typu ER160 FLIRT3. Umowa opiewa na kwotę 669 mln zł, z czego 162 mln zł pochodzi z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.
– Jesteśmy jednym z najnowocześniejszych regionalnych przewoźników w kraju m.in. dzięki temu, że stale inwestujemy w nowy tabor. Koleje Mazowieckie mają już 71 elektrycznych pociągów typu FLIRT – mówi Janina Ewa Orzełowska, członkini zarządu województwa mazowieckiego.
Nowe składy pomieszczą 600 pasażerów, w tym 279 na miejscach siedzących. Będą rozwijać prędkość do 160 km/h i zostaną wyposażone w system ETCS poziom 2, który zwiększa bezpieczeństwo dzięki sygnalizacji kabinowej.
Pociągi spełniają wymagania norm zderzeniowych (EN 15227) oraz standardy TSI. Znajdą się w nich także udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca na rowery i wózki dziecięce, a także klimatyzacja, monitoring i Wi-Fi.
Więcej zamówień i nowe miejsca pracy
To już trzecia część kontraktu z 2023 roku – łącznie Koleje Mazowieckie otrzymają 39 nowych pociągów. Dodatkowo, w ramach osobnej umowy, Stadler dostarczy 25 kolejnych identycznych składów.
– Koleje Mazowieckie to bardzo ważny klient i partner od początku naszej działalności w Polsce. Dzięki ich zamówieniom zwiększamy zatrudnienie w Siedlcach o kolejne 200 osób – mówi Radosław Banach, prezes Stadler Polska.
Nowe pociągi będą obsługiwać główne trasy regionu, w tym połączenia do Siedlec, Łowicza, Skierniewic, Radomia i Działdowa. FLIRT to jeden z najpopularniejszych modeli Stadlera – dotychczas sprzedano go w ponad 2750 egzemplarzach do 23 krajów.
Napisz komentarz
Komentarze