Reklama

Przejście przez tory za stacją Warszawa Wileńska otwarte. Mieszkańcy Pragi-Północ w końcu nie będą musieli przechodzić „na dziko”

Na ten moment mieszkańcy Pragi-Północ czekali od lat. PKP PLK właśnie otworzyło przeprawę przez tory za stacją Warszawa Wileńska. Do tej pory piesi korzystali z dzikiej przeprawy. Teraz będą mogli nie tylko szybko przejść przez tory, ale też sprawnie dojść na pociągi linii wołomińskiej.
Nowe przejście przez tory na Pradze-Północ
Nowe przejście przez tory na Pradze-Północ

Autor: PKP PLK

PKP PLK otworzyło przejście dla pieszych za peronami stacji Warszawa Wileńska. Nowa, ucywilizowana przeprawa zastąpi dziką, z której mieszkańcy Pragi korzystali z powodu braku innych alternatyw. Teraz będą oni mogli w pełni legalnie i bezpiecznie przedostać się na Białostocką, Wileńską czy al. Solidarności. 

Tory stanowią ogromną barierę komunikacyjną na Pradze-Północ, a mieszkańcy dzielnicy regularnie narzekają na zbyt małą liczbę przejść przez infrastrukturę kolejarzy. Przez lata problem ten był szczególnie dotkliwy w okolicy stacji Warszawa Wileńska. Lokalna społeczność w przeszłości wielokrotnie domagała się wyznaczenia tam legalnej przeprawy. Poprzednie władze PKP PLK były na te prośby głuche, ale teraz się to zmieniło.

Przejście przez tory za 1,5 mln w Warszawie

Spółka właśnie otworzyła przejście na poziomie szyn tuż za peronami dworca. Było to możliwe dzięki otrzymaniu od Ministerstwa Infrastruktury specjalnego pozwolenia na przechodzenie przez tory w niewielkiej odległości od stacji kolejowej i zatrzymujących się tam pociągów. Inwestycja pochłonęła z budżetu PKP PLK aż 1,5 mln zł netto. Za tę kwotę powstały chodniki oraz przejście. Umożliwi ono dojście do pociągów linii wołomińskiej mieszkańcom Białostockiej czy Radzymińskiej. 

- Otwarcie przejścia przy Warszawie Wileńskiej to dowód na to, że wsłuchujemy się w potrzeby mieszkańców i pasażerów. Bezpieczeństwo pozostaje naszym priorytetem, dlatego wprowadziliśmy dodatkowe zabezpieczenia, takie jak labirynt na przejściu i ograniczenie prędkości pociągów. Wcześniej dojście do peronów zajmowało znacznie więcej czasu, teraz w kilka minut pasażerowie są na miejscu, na stacji kolejowej – mówi Piotr Wyborski, prezes Polskich Linii Kolejowych.

Nowe przejście przez tory na Pradze-Północ / PKP PLK
Nowe przejście przez tory na Pradze-Północ / PKP PLK 

Na nowym przejściu trzeba uważać 

Jak podkreślają kolejarze, piesi, którzy będą korzystać z przejścia, za każdym razem powinni zatrzymać się przed pomalowanym na biało-czerwono labiryntem i upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg – zarówno od strony Wołomina, jak i stacji Warszawa Wileńska. Dodatkowo maszyniści mają trąbić i zwalniać do 20 km/h przed przeprawą. 

Linia Warszawa – Wołomin to jedna z kluczowych tras dojazdowych dla mieszkańców podwarszawskich miejscowości. Codziennie z tych połączeń korzysta kilkanaście tysięcy osób - inwestycje w bezpieczeństwo to konieczność i wyraz dbałości o wszystkich podróżujących. Przeznaczyliśmy 4 mln zł na wyremontowanie trzech przejazdów kolejowych oraz dobudowanie nowego przejścia dla pieszych przy Warszawie Wileńskiej, co korzystnie wpłynie na bezpieczeństwo i komfort podróży – mówi Piotr Malepszak, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama