Reklama

Zwężenie Wisłostrady już wkrótce. Ruszy budowa przejścia na wysokości Karowej

Już wkrótce kierowcy na Wisłostradzie na wysokości ul. Karowej będą mieli do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Utrudnienia będą spowodowane budową przejścia dla pieszych w tym rejonie. Projekt był wielokrotnie zapowiadany przez Zarząd Dróg Miejskich. Zgodnie z planem, nowe przejście ma zostać oddane do użytku jeszcze w wakacje.
Widok od strony bulwarów na ul. Karową
Widok od strony bulwarów na ul. Karową

Autor: Zarząd Dróg Miejskich

Na początku maja Zarząd Dróg Miejskich informował, że podpisana została umowa na wytyczenie przejścia dla pieszych przez Wisłostradę na wysokości ul. Karowej, co wiąże się z pracami drogowymi i przebudową sygnalizacji.

Przejście dla pieszych ma powstać przy skrzyżowaniu z istniejącą sygnalizacją. Jednocześnie powstanie „w cieniu” świateł regulujących ruch na Wisłostradzie dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców, nie powodując większych utrudnień. Kierowcy będą mogli skręcać z Karowej nie tylko w kierunku Mokotowa, ale też Żoliborza. 

Zmiany w organizacji ruchu

Karolina Gałecka, zastępca dyrektora ds. utrzymania w Zarządzie Dróg Miejskich poinformowała we wtorek, że wkrótce zawężona zostanie Wisłostrada, co spowoduje zmiany w czasowej organizacji ruchu. Ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości ul. Karowej, tak aby połączyć bulwary, stronę praską i ułatwić przejście w kierunku Starego Miasta. Projekt ten był wielokrotnie zapowiadany przez Zarząd Dróg Miejskich.

- Mamy podpisaną umowę. Zakładamy, że główne utrudnienia związane ze zawężeniem Wisłostrady zostaną wprowadzone jeszcze do końca czerwca. Zmiany nie były wprowadzone od razu, bo czerwiec nie jest dobrym miesiącem na zawężanie głównej arterii. Jest to miesiąc o dużym natężeniu ruchu. W związku z tym z premedytacją czekaliśmy na wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, tak aby nie powodować utrudnień – wyjaśniła Gałecka.

Po zakończeniu roku szkolnego, pod koniec czerwca albo w pierwszych dniach lipca Wisłostrada będzie zawężona do jednego pasu ruchu w każdym kierunku na wysokości ul. Karowej. 

Gałecka zapewniła, że „to nie oznacza, że nic się tam obecnie nie dzieje”.

- Wykonawca buduje światłowód pod koordynację sygnalizacji, która będzie docelowo włączona do zintegrowanego systemu zarządzania ruchem. Prac tych nie widać, bo nie są one spektakularne. Główne prace związane z czasówką postanowiliśmy wdrożyć pod koniec czerwca, na przełomie lipca, aby tych utrudnień było jak najmniej. W tym etapie wykonawca rozpocznie prace związane z demontowaniem krawężników. W kolejnym etapie, również w okresie wakacyjnym, należy spodziewać się wyłączenia ul. Karowej. Będziemy wówczas wytyczali lewoskręt i prawoskręt w Wisłostradę. Będzie to ukłon w stronę kierowców. Pojawiały się też pytania o lewoskręt z Wisłostrady w ulicę Karową. Nie powstanie on ze względu na wyjazd z tunelu. Boimy się najazdów na tył pojazdów. Analiza bezpieczeństwa pokazała, że to nie jest dobry pomysł – podkreśliła zastępca dyrektora.

Gałecka dodała, że elementem projektu jest również infrastruktura rowerowa. Potwierdziła, że będzie odrębny konkurs na przebudowę ulicy Karowej, zaznaczając, że nie leży on w zakresie obecnych prac. Pod koniec kampanii wyborczej prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podczas spaceru wzdłuż inwestycji zapowiadał, że kolejnym krokiem będzie przebudowa ulicy Karowej, która ma być zamieniona w deptak. 

Umowa została podpisana na początku maja

Oferty można było składać do 25 marca. Realizacją inwestycji zainteresowane były cztery firmy. Ostatecznie wybrano firmę Wod-Kan Bruk, której oferta opiewa na niecałe 5 mln zł. Umowa została podpisana na początku maja. Od tego momentu wykonawca ma 100 dni na przeprowadzenie wszystkich prac.

Jak informował ZDM w komunikacie, wykonawca będzie zobowiązany do wyznaczenia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego po południowej stronie skrzyżowania ulic Wybrzeże Kościuszkowskie i Karowa. Wytyczy również lewoskręt z ulicy Karowej w Wybrzeże Kościuszkowskie. Wykonawca wymieni oświetlenie, czyli ustawi 12 nowych latarni razem z oprawami SAVA. Do zadań firmy należy też wytyczenie dodatkowego przejazdu rowerowego przez wlot ul. Karowej i połączenie z istniejącą infrastrukturą rowerową. Wykonawca wyremontuje chodniki i przeprowadzi niezbędną przebudowę sieci podziemnych i prace ziemne związane z wyrównaniem terenu.

Zakładany harmonogram oznacza, że nowe przejście zostanie oddane do użytku jeszcze w wakacje. Jednocześnie drogowcy projektują zmiany po drugiej stronie rzeki, związane z transformacją ulicy Okrzei, która stanie się swoistą „bramą na Pragę”.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama