Dwa kolejne etapy projektu „Most Zmian” mają nie tylko poprawić infrastrukturę, ale przede wszystkim połączyć obie strony rzeki, co podkreślił prezydent miasta Rafał Trzaskowski. Zaznaczył, że projekt ten jest istotny nie tylko z punktu widzenia samej budowy, ale także z uwagi na szerokie korzyści społeczne i urbanistyczne dla Warszawy.
Nowa kładka pieszo-rowerowa
28 marca 2024 roku nastąpiło oficjalne otwarcie nowej kładki pieszo-rowerowej, która łączy Powiśle z Pragą. Kładka, o długości 452 metrów, jest imponującą konstrukcją, jedną z najdłuższych tego typu na świecie. Trasa na kładce nie jest podzielona na strefy dla pieszych i rowerzystów, co umożliwia swobodny ruch. Codziennie korzystają z niej tysiące warszawiaków.
Pierwszy z nadchodzących etapów projektu "Most Zmian" obejmuje budowę przejścia przy Karowej oraz modernizację w okolicach ulicy Okrzei. Prace przy Karowej już się rozpoczęły, choć na razie są one niewidoczne dla mieszkańców. Prezydent Trzaskowski wyraził nadzieję, że prace te zakończą się do końca wakacji.
- Dosłownie w przeciągu najbliższych tygodni tę pracę będziecie Państwo mogli zobaczyć na samej Wisłostradzie – zaznaczył.
Terminy przetargów dotyczące pierwszego odcinka zostały już zaplanowane, a same prace mają rozpocząć się niebawem. Drugi etap obejmuje projektowanie w ramach konkursu architektonicznego oraz przeprowadzenie przetargów na koniec roku.
Modernizacja ulicy Okrzei została podzielona na dwa etapy:
- Etap I: odcinek Panieńska – Jagiellońska, którego projektowanie trwa od listopada 2022 roku. Koniec projektowania jest planowany na II-III kwartał 2024 roku, a przetarg na budowę planowany jest na III-IV kwartał 2024 roku.
- Etap II: odcinek Jagiellońska – Targowa. Projektowanie tego etapu obejmuje planowanie placu miejskiego przy ulicy Jagiellońskiej. Konkurs architektoniczny dotyczący tego odcinka prowadzi Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego.
Prezydent Trzaskowski podkreślił, że projekt "Most Zmian" ma na celu nie tylko stworzenie nowego miejsca do spacerów, ale także istotne połączenie obu stron Wisły.
- Chodziło rzeczywiście o połączenie obu stron Wisły i o przeprowadzenie tego całego ruchu, który mamy na bulwarach na stronę Praską – powiedział Trzaskowski.
Nowa kładka ma zatem umożliwić mieszkańcom Warszawy pełniejsze korzystanie z obu brzegów rzeki, a także wspierać rozwój i docenienie zmian zachodzących na Pradze.
Kolejne etapy projektu "Most Zmian" skupiają się na strategicznym połączeniu obu stron Wisły poprzez budowę nowej infrastruktury dla kładki pieszo-rowerowej. Przedstawione terminy przetargów i konkursów architektonicznych zapowiadają intensywny czas prac, które mają zakończyć się w najbliższych miesiącach.
Napisz komentarz
Komentarze