Reklama
ReklamaBanner

Kiedy piesi będą mogli korzystać z przejścia na Wisłostradzie? Poznaliśmy odpowiedz Zarządu Dróg Miejskich

15 lipca rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez Wisłostradą. Docelowa "zebra" ma połączyć ulicę Karową z nowym mostem pieszo-rowerowym przez Wisłę. Koniec prac był zaplanowany na sierpień, ale inwestycja wciąż nie została ukończona.
Kiedy piesi będą mogli korzystać z przejścia na Wisłostradzie? Poznaliśmy odpowiedz Zarządu Dróg Miejskich

Autor: Fot. Maciej Gillert / Raport Warszawski

Nowe przejście miało połączyć kładkę pieszo-rowerową z Wisłostradą

Wraz z końcem sierpnia miało zostać otwarte przejście dla pieszych przez Wisłostradę. W związku z tym, na czas remontu, zwężona została droga. Problem w tym, że do dziś nie zostało ukończone. Dotychczas Zarząd Dróg Miejskich nie zaktualizował daty zakończenia prac. Postanowiliśmy poruszyć tę kwestię i zapytaliśmy się dyrektora ZDM-u, co dalej z budową.

- Prace drogowe powinny być dokończone do końca miesiąca. Na początku października chcemy uruchomić to przejście. Następnie chcemy w ramach koordynacji z SZRM wymienić nawierzchnię na Wisłostradzie – mówi nam Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM. 

Co się zmieni na Wisłostradzie?

Według planów remontu części Wisłostrady, na wysokości ulicy Karowej powstanie przejście dla pieszych wraz z sygnalizacją. Przejście ma być dużym ułatwieniem dla osób, które z bulwarów lub praskiego brzegu Wisły, będą chciały przejść w stronę Powiśla czy Starego Miasta. Przebudowa jest również udogodnieniem dla kierowców jadących z Powiśla, którzy będą mogli skręcać z Karowej nie tylko w kierunku Mokotowa, ale też Żoliborza.

Wykonawca w ramach inwestycji nie tylko wyznaczy przejście dla pieszych i przejazd rowerowy po południowej stronie skrzyżowania ulic Wybrzeże Kościuszkowskie i Karowej. Wytyczy również lewoskręt z ulicy Karowej na Wisłostradę, ustawi 12 nowych latarni z oprawami SAVA, a także wyznaczy dodatkowy przejazd rowerowy przez wlot ulicy Karowej, który połączy się z istniejącą infrastrukturą rowerową. Całości dopełni remont chodników, a także niezbędna przebudowa sieci podziemnych i prace ziemne związane z wyrównaniem terenu.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.