Most pieszo-rowerowy, otwarty w marcu, szybko zdobył popularność, przyciągając spacerowiczów i rowerzystów na trasie między Bulwarami Wiślanymi a prawym brzegiem Wisły. Jednak brak naziemnego połączenia z ul. Karową oznaczał, że użytkownicy musieli korzystać z przejścia podziemnego lub nadrabiać drogi. Nowe przejście na skrzyżowaniu Wybrzeża Kościuszkowskiego z Karową ułatwi więc bezpośredni dostęp zarówno z mostu, jak i do Powiśla.
Trzy miesiące opóźnienia
Zarząd Dróg Miejskich zwraca uwagę, że dzięki sygnalizacji świetlnej nowe przejście nie powinno znacznie wpłynąć na płynność ruchu wzdłuż Wisłostrady. Nowa infrastruktura ma ułatwić poruszanie się po centrum miasta, zwłaszcza osobom z ograniczoną mobilnością.
Zmiany dotknęły również kierowców. Do tej pory wyjeżdżający z ul. Karowej na Wisłostradę mogli skręcać wyłącznie w prawo. Przebudowa umożliwiła dodanie lewoskrętu, co pozwala na skręt w kierunku Żoliborza. Zmodernizowano także przejazd rowerowy, a całe skrzyżowanie zyskało nowe oświetlenie – zamontowano 12 latarni wyposażonych w nowoczesne oprawy SAVA.
Inwestycja, która według pierwotnych planów miała zakończyć się już w sierpniu, przeciągnęła się o blisko trzy miesiące. Przyczyn opóźnień było kilka: po pierwsze, w trakcie prac odkryto linie kablowe, które wymagały przełożenia, co opóźniło realizację kolejnych etapów projektu. Dodatkowo, trudności przy planowaniu robót przy Wisłostradzie, a także defilada wojskowa 15 sierpnia czasowo wstrzymały budowę. Choć ostateczny termin otwarcia kilkakrotnie przesuwano, piesi i rowerzyści mogą teraz korzystać z bezpośredniego połączenia między mostem a Powiślem.
Rewitalizacja Pragi i plany dla ulicy Karowej
Otwarta zebra jest częścią projektu rewitalizacji Pragi. Władze miasta, zgodnie z programem Nowe Centrum Warszawy, planują także przekształcenie ul. Karowej, aby ułatwić dostęp do Traktu Królewskiego. Na Pradze zapowiadana jest z kolei przebudowa ul. Okrzei, która ma stać się symboliczną „bramą” miasta, prowadzącą z mostu w głąb dzielnicy.
Pasy przez Wisłostradę wpisują się więc w plan miasta, by sukcesywnie zastępować przejścia podziemne przejściami naziemnymi, bardziej przyjaznymi dla pieszych. Podobne inwestycje zrealizowano już na rondzie Dmowskiego i placu Na Rozdrożu, gdzie zasypano podziemne przejścia. Kolejne przejścia naziemne są w planach – powstaną m.in. na skrzyżowaniu ul. Ostrobramskiej z Poligonową i Grenadierów.
Napisz komentarz
Komentarze