PKP PLK informuje, że w ciągu dwóch lat zamierza zbudować łącznie 6 km ekranów akustycznych: 3 km wzdłuż linii kolejowej nr 509 między Warszawą Główną Towarową a Warszawą Gdańską oraz 3 km wzdłuż linii kolejowej nr 20 między Warszawą Główną a Warszawą Pragą. Ekrany zostaną zaprojektowane tak, by skutecznie redukować hałas, co jest szczególnie istotne w gęsto zabudowanych obszarach stolicy, takich jak okolice stacji Warszawa Gdańska. Ekrany po ich wybudowaniu, zostaną obsadzone zielenią.
- Inwestycja jest częścią naszej strategii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Realizację projektu powierzyliśmy firmie My Way — komentuje Anna Znajewska-Pawluk, z zespołu prasowego PKP PLK.
Oprócz ekranów akustycznych Warszawa Gdańska zyskuje nowe przejście podziemne o długości ok. 90 metrów, które będzie prowadzić od zachodniej strony stacji, w kierunku ul. Kłopot. Aktualnie trwają prace związane ze wbijaniem tzw. ścianek szczelnych przy peronach 2-4, co w kolejnych fazach robót umożliwi wykonanie tunelu.
Nowe przejście zapewni lepszy dostęp do peronów oraz komunikacji miejskiej, w tym do metra. Na perony 2, 3 i 4 będzie można dostać się zarówno za pomocą schodów ruchomych, jak i tradycyjnych. Dla osób o ograniczonej mobilności zaplanowano windy.
Wejście do tunelu od strony Żoliborza zostanie zlokalizowane przy ul. Ks. Romana Indrzejczyka i wyposażone w schody oraz windę. Po drugiej stronie stacji tunel zostanie połączony z istniejącym przejściem podziemnym prowadzącym do budynku dworca oraz metra.
Prace związane z budową nowego przejścia oraz modernizacją peronów również realizowane są z naszego budżetu, a ich koszt wyniesie około 80 mln zł netto. Zakończenie zasadniczych prac oraz udostępnienie nowych rozwiązań planowane jest na koniec 2025 roku.
Napisz komentarz
Komentarze