ReklamaBanner

Dobre wieści dla mieszkańców. Stacja Warszawa Gdańska zyska ekrany akustyczne

Na stacji Warszawa Gdańska powstaną nowe ekrany akustyczne, które ograniczą hałas od przejeżdżających pociągów. PKP PLK zapewnia, że dzięki temu poprawi się komfort mieszkańców okolicznych bloków, sąsiadujących ze stacją. Koszt inwestycji wyniesie ok. 1,5 mln zł, a środki na realizację pochodzić będą z budżetu. Zakończenie budowy ekranów planowane jest na I kwartał 2026 roku.
Dobre wieści dla mieszkańców. Stacja Warszawa Gdańska zyska ekrany akustyczne
Dworzec Warszawa Gdańska wreszcie otrzyma ekrany akustyczne

Autor: Maciej Gillert / Raport Warszawski

PKP PLK informuje, że w ciągu dwóch lat zamierza zbudować łącznie 6 km ekranów akustycznych: 3 km wzdłuż linii kolejowej nr 509 między Warszawą Główną Towarową a Warszawą Gdańską oraz 3 km wzdłuż linii kolejowej nr 20 między Warszawą Główną a Warszawą Pragą. Ekrany zostaną zaprojektowane tak, by skutecznie redukować hałas, co jest szczególnie istotne w gęsto zabudowanych obszarach stolicy, takich jak okolice stacji Warszawa Gdańska. Ekrany po ich wybudowaniu, zostaną obsadzone zielenią.

- Inwestycja jest częścią naszej strategii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Realizację projektu powierzyliśmy firmie My Way — komentuje Anna Znajewska-Pawluk, z zespołu prasowego PKP PLK.

Oprócz ekranów akustycznych Warszawa Gdańska zyskuje nowe przejście podziemne o długości ok. 90 metrów, które będzie prowadzić od zachodniej strony stacji, w kierunku ul. Kłopot. Aktualnie trwają prace związane ze wbijaniem tzw. ścianek szczelnych przy peronach 2-4, co w kolejnych fazach robót umożliwi wykonanie  tunelu.

Nowe przejście zapewni lepszy dostęp do peronów oraz komunikacji miejskiej, w tym do metra. Na perony 2, 3 i 4 będzie można dostać się zarówno za pomocą schodów ruchomych, jak i tradycyjnych. Dla osób o ograniczonej mobilności zaplanowano windy.

Wejście do tunelu od strony Żoliborza zostanie zlokalizowane przy ul. Ks. Romana Indrzejczyka i wyposażone w schody oraz windę. Po drugiej stronie stacji tunel zostanie połączony z istniejącym przejściem podziemnym prowadzącym do budynku dworca oraz metra.

Prace związane z budową nowego przejścia oraz modernizacją peronów również realizowane są  z naszego budżetu, a ich koszt wyniesie około 80 mln zł netto. Zakończenie zasadniczych prac oraz udostępnienie nowych rozwiązań planowane jest na koniec 2025 roku.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama