ReklamaBanner

Czy deweloper wybuduje obiecaną drogę na Żoliborzu? Miasto jest na tak, mieszkańcy protestują

Sprawa kontrowersyjnej drogi na Żoliborzu być może dobiega końca. Miasto zapewnia, że umowa z deweloperem na budowę odcinka, łączącego ul. Przysnaską 7 i Zygmunda Hübnera 2, nadal obowiązuje. Obecnie władze, jak i wykonawca, czekają na zgodę architektoniczno-budowlaną. Sprzeciwia się temu część mieszkańców, która zamiast asfaltu, wolałaby mały park.
Czy deweloper wybuduje obiecaną drogę na Żoliborzu? Miasto jest na tak, mieszkańcy protestują
Obecnie przestrzeń między blokami jest niezagospodarowana.

Źródło: petycjeonline.com

Sprawa budowy drogi, łączącej dwa bloki należące do spółki Dom Development S.A., trwa już bardzo długo. Przypomnijmy, że pierwotna umowa zawarta między deweloperem oraz władzami Warszawy, zawierała ustęp, który zobowiązywał wykonawcę do budowy drogi, łączącej ul. Przysnaską 7 i Zygmunda Hübnera 2. Jednak od oddania dwóch bloków, Atelier Żoliborz oraz Kolonii Anny Jantar, przez lata nie wylano, chociażby metra asfaltu.

Tematem zainteresował się miejski radny, Damian Kowalczyk z klubu PiS. Na wniosek mieszkańców złożył interpelację, oczekując od Ratusza konkretnej odpowiedzi — kiedy powstanie obiecana droga. Odpowiedź, jaką uzyskał, można podsumować następująco: droga powstanie wtedy, kiedy wydane zostaną wszystkie zgody.

Na zlecenie Dom Development S.A., opracowana została dokumentacja projektowa, dla budowy ul. K. Brandysa. Projektant działający w imieniu Spółki uzyskał zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu. Przedmiotowy projekt został sporządzony w oparciu o opinię do geometrii drogi wydaną przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym po zapoznaniu się z opinią zarządcy drogi oraz uwagami i wnioskami, zgłaszanymi przez mieszkańców i Wspólnoty Mieszkaniowe do koncepcji budowy ul. K. Brandysa i ul. Z. Hubnera” - odpowiedział Tomasz Mencina, zastępca prezydenta miasta. 

Obecnie przestrzeń między blokami jest niezagospodarowana / źródło: petycjeonline.com

Innymi słowy, deweloper posiada już projekt nowej drogi, który trzeba będzie jeszcze przedstawić odpowiednim organom. We wrześniu ów dokumentacja oraz wniosek o wydanie decyzji co do budowy drogi, zostały złożone do Wydziału Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Żoliborz. Decyzji tej — najpewniej pozytywnej — jeszcze nie ma. Dopiero wtedy, o ile urzędnicy nie zablokują projektu, będzie można zacząć karczować drzewa i wylewać asfalt.

Mieszkańcy protestują — nie chcą drogi, a park

Dla części mieszkańców pomysł wybudowania kolejnej drogi, przebiegającej między dwoma blokami, jest na tyle zły, że zdecydowali się wystosować petycję. Sprzeciwiają się wykarczowaniu ostatnich drzew. Co więcej, w miejsce jezdni, chcieliby oni stworzyć mały park. Swoją decyzję argumentują m. in. tym, że: 

  • nowopowstała droga miałaby tylko 70 m długości i niemożliwym byłoby jej wydłużenie w przyszłości;
  • 50 m dalej znajduje się już inna, równoległa droga, czyli ul. Rydygiera;
  • wybudowanie drogi pogorszyłoby bezpieczeństwo kierowców i pieszych od strony ul. Przasynskiej;
  • zagospodarowanie tej przestrzeni jako pasażu zieleni, ma poprawić komfort życia i ochronę drzew.

Tym samym autorzy petycji domagają się anulowania pomysłu budowy drogi.

Do tej pory dokument podpisało ponad 700 osób. Link do elektronicznej wersji petycji znajduje się tutaj.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ekoloodcool 03.12.2024 10:13
A gdzie na Żoliborzu jest ulica Przysnaska?

Mieszkaniec 02.12.2024 14:14
Istniejąca ulica "Rydygiera" nie "Brandysa"

Mieszkaniec 02.12.2024 13:50
Chciałbym sprostować kilka nieprawdziwych informacji w tym artykule: 1. Nowo powstała ulica Brandysa będzie miała ok. 100m (nie 70m) 2. Równoległa i istniejąca już ulica Brandysa znajduje się w odległości 100m (nie 50m) 3. Petycja została utworzona 4 lata temu. Od tego czasu został skorygowany projekt drogi. Główne zmiany: a) droga będzie jednokierunkowa (co zmniejszy ilość samochodów) b) droga będzie miała kilka miejsc parkingowych (w tej okolicy bardzo ich brakuje) c) droga będzie "woonerfem", który umożliwi czasowe jej zamykanie d) wzdłuż drogi naprzemiennie będą miejsca z ławeczkami; dodatkowo będzie też chodnik e) zostaną wycięte tylko drzewa znajdują się w pasie drogi; drzewa wzdłuż budynku Przasnyska 7 pozostaną To są postulaty o które walczyli mieszkańcy. Droga powinna w końcu powstać bo w tej chwili jest tam klepisko. PS. Warto byłoby dodać aktualne zdjęcie

Mieszkaniec 02.12.2024 23:37
Po co ta droga? Żeby parkowały nielegalnie auta czekające na kebaba? Obecnie ta droga ma 3 metry i zawsze parkują tam dwa auta utrudniając przejście chodnikiem (wzdłuż przasnyskiej). Kiedy działał kebab to na ulicy stały zwykle kolejne 3 „na awaryjnych”. Klepisko łatwiej i taniej zamienić w mini park niż w asfaltową pustynię

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama