Reklama
Tylko u nas!

Na Bielanach powstanie park linearny. Budowa S7 daje na to szanse

Czy na Bielanach powstanie park linearny? Tego typu pomysł zaproponował burmistrz dzielnicy Grzegorz Pietruczuk. Inwestycja miałaby powstać wokół nowej trasy S7, której budowę zapowiedział Minister Infrastruktury. „Skoro udało się na Ursynowie, uda się i na Bielanach” - komentuje burmistrz.
Na Bielanach powstanie park linearny. Budowa S7 daje na to szanse
Nad bielańskim tunelem przyszłej trasy S7 może powstać park linearny

Źródło: UM Warszawa

Inwestycja ministerstwa szansą dla Bielan?

Pod koniec 2024 roku przedstawiono nowe informacje dot. inwestycji S7, czyli „wylotówki” z Warszawy w kierunku północnym. Ministerstwo Infrastruktury dało „zielone światło” na budowę ponad 13-km odcinka, na trasie S7 Warszawa-Kiełpin. Kluczową w sprawie parku linearnego jest to, że nowa infrastruktura będzie przebiegać w Bielanach pod tunelem.

- Kiedy ruszył odcinek ursynowski tunelem podziemnym, mieszkańcy dzielnicy odetchnęli z ulgą. Został im już w większości tylko ruch lokalny. Na Bielanach również chcemy doprowadzić do tego stanu. Chociaż budowa S7 będzie trwała ok. 8-9 lat, to po jej zakończeniu standard życia mieszkańców dzielnicy drastycznie skoczy w górę. Na ulicach Bielan pozostanie ruch lokalny, z kolei ruch tranzytory - który obecnie narasta - zostanie przekierowany na drogę szybkiego ruchu - mówił podczas rozmowy z Raportem Warszawskim, Grzegorz Pietruczuk burmistrz dzielnicy.

Więcej o samej inwestycji przedłużenia S7 pisaliśmy w tym artykule

Mniej aut, więcej przestrzeni dla ludzi

Wizja odciążenia bielańskich dróg pobudza wyobraźnię władz dzielnicy. Teren, wokół przyszłej S7, może zostać zagospodarowany m. in. na potrzeby przyszłego parku linearnego — podobnie jak w przypadku Ursynowa. Ze strony burmistrza Pietruczuka padają konkretne deklaracje.

- Chcemy, żeby park linearny powstał. Znajdowałby się on nad wspomnianym tunelem. Jest dla mnie logicznym, że skoro udało się to na Ursynowie, to uda się i u nas. Jako burmistrz będę o to zabiegał. Wierzę, że tę inwestycję dowieziemy do końca — dodaje.

Inną kwestią wpisującą się w nowy obraz Bielan, jest budowa ścieżki rowerowej, która powstanie wzdłuż trasy. Tym samym połączy ona Izabelin, Łomianki, Stare Babice z Bielanami, dzięki czemu powstanie wyjazd do Puszczy Kampinoskiej.

- Obecnie mamy problem z tym dojazdem. Należy pamiętać, że Wólka Węglowa czy Radiowo to były kiedyś wsie, a układ drogowy ma tam miejscami i sto lat. Kwestie własnościowe będą rozwiązane przy przebudowie trasy — wyjaśnia burmistrz.

Władze dzielnicy zapewniają, że w ciągu najbliższej dekady, Bielany staną się przyjaźniejsze mieszkańcom. Przekierowanie ruchu tranzytowego, park linearny czy nowa ścieżka rowerowa mają być dopiero początkiem. Całą rozmowę z burmistrzem Bielan możecie obejrzeć tutaj.

Czym są parki linearne?

Park linearny od innych przestrzeni zielonych, wyróżnia się kilkoma cechami: formą przestrzenną — jest wydłużony niczym prostokąt, stąd jego nazwa; oraz lokalizacją — powstaje najczęściej bezpośrednio przy innych liniowych elementach, np. kanałach, rzekach, murach czy autostradach.

W Warszawie tego typu parki powstają m. in. na wspomnianym już Ursynowie, nad tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy i na Służewcu, w ok. ul. Suwak, między biurowcami  a torami kolejowymi.

Na samych Bielanach funkcjonuje już m. in. dwukilometrowej długości park w ciągu ul. Rudnickiego, Pierzyńskiego i Podczaszyńskiego. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama