Wraz z budową nowego ronda na Żoliborzu Zarząd Dróg Miejskich utworzył drogę rowerową, a właściwie jej fragment. Pas asfaltu z oznaczeniem jako droga dla rowerów „wynurza się” z trawnika i po chwili kończy się trawnikiem.
Uwagę na to zwrócili mieszkańcy, a ZDM tłumaczy, że to jedynie wstęp do przyszłej inwestycji.
Ścieżka powstała tylko w obrębie ronda. Kontynuacji na razie brak
Na pierwszy rzut oka nowa ścieżka nie ma sensu. ZDM tłumaczy jednak, że wraz z budową ronda „zarezerwował” miejsce pod przyszłą ścieżkę, która obejmie całą ulicę Krasińskiego.
- Nasza inwestycja polegała na przebudowie skrzyżowania w rondo, nie na przebudowie całej ulicy Krasińskiego. Prowadząc w danym miejscu punktową inwestycję wykonaliśmy też część infrastruktury pod kątem przyszłej trasy rowerowej, żeby w niedługim czasie nie rozpruwać po raz drugi tego samego miejsca. - tłumaczy rzecznik ZDM Jakub Dybalski.
Aktualnie nowy fragment łączy się od południa ze ścieżką rowerową wzdłuż ul. Przasnyskiej, jeśli jednak rowerzyści będą chcieli kontynuować jazdę ul. Krasińskiego, muszą jechać chodnikiem lub jezdnią.

W planach przebudowa ul. Broniewskiego. Wtedy powstanie też ścieżka na Krasińskiego
Na nową ścieżkę Żoliborz musi poczekać aż do przebudowy ul. Broniewskiego, którą w planach mają tramwajarze. Według ZDM budowa drogi dla rowerów będzie miała sens tylko wtedy, gdy będzie można połączyć ją ze skrzyżowaniem w nowej formie.
Na Krasińskiego dziś nie ma żadnej infrastruktury rowerowej. Natomiast to się zmieni, bo w przygotowaniu przez Tramwaje Warszawskie jest przebudowa trasy wzdłuż Broniewskiego, razem z przebudową skrzyżowań, w tym skrzyżowania Broniewskiego/Krasińskiego, na którym będą mogły powstać przejazdy rowerowe, przeprowadzające rowerzystów na drugą stronę torowiska. Wtedy będzie można planować trasę wzdłuż Krasińskiego, jest na to rezerwa, również wzdłuż skweru, który utworzył Zarząd Zieleni. - przekazał rzecznik ZDM.
Napisz komentarz
Komentarze