Jak podkreśla Zarząd Dróg Miejskich, „pierwsze poważne prace są już za nami”.
Prace polegały na frezowaniu starej nawierzchni i rozbiórce małej architektury w obrębie ulic Złotej i Zgoda. Robotnicy zajmują się przygotowaniem terenu pod nowe instalacje. Obejmują one nie tylko standardową infrastrukturę drogową, ale również zaawansowane systemy zarządzania wodą deszczową.
- Rozbierane są ściany oporowe oraz kładka w pasażu Wiecha, co pozwoli na otwarcie tej przestrzeni na nowe, błękitno-zielone inicjatywy - wskazują drogowcy.
Z ulicy Zgoda usuwany jest stary asfalt. Z dawnego zjazdu do tunelu zniknęła kostka kamienna. Jeszcze w sierpniu zlikwidowana została podbudowa betonowa na zjeździe od strony ul. Złotej. Teren w miejscu zjazdu do tunelu jest zrównywany z poziomem ulicy. Zamiast tunelu oraz na przedłużeniu wyjazdu z niego powstaną dwa połączone ze sobą zbiorniki retencyjne.
Ciężki sprzęt usuwa gruz
Na placu budowy obecny jest ciężki sprzęt, który służy do usuwania gruzu i resztek starej nawierzchni. Zaplecze budowy znajdujące się przed Domem Pod Orłami zapełniło się już pokaźną ilością gruzu. Prace są prowadzone intensywnie również w okolicach Domu pod Orłami. Nie ma już chodnika, który zastąpiony zostanie nową, estetyczną nawierzchnią, zielenią i wodą – linearnym ogrodem. Powstające w pierwszej kolejności obiekty inżynieryjne to pomieszczenia techniczne jednej z fontann.
Jak podkreślają drogowcy, prace muszą być drobiazgowo etapowane, by zapewnić dojazd do wszystkich budynków w tym obszarze.
W ramach inwestycji Nowe Centrum Warszawy zostaną połączone w jedną funkcjonalną całość Muzeum Sztuki Nowoczesnej, powstający plac Centralny, przebudowywany plac Powstańców Warszawy oraz plac Pięciu Rogów.
Prace nad metamorfozą ulic Złotej i Zgoda potrwają 24 miesiące, a całość inwestycji została zlecona firmie Skanska.
Napisz komentarz
Komentarze