Jak podkreślają drogowcy w komunikacie, remont ul. Chodeckiej, wraz z otwarciem nowych stacji II linii metra, jest dopełnieniem metamorfozy ulicy Kondratowicza. Zaplanowana przemiana została już przeprowadzona na prawie całej długości ulicy, od Krasnobrodzkiej do Wyszogrodzkiej.
Zwieńczeniem prac będzie remont ostatnich kilkuset metrów oraz budowa docelowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty. Budowa ronda to element długofalowego programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wyniki audytu były bezlitosne
Audyt bezpieczeństwa przeprowadzony w 2017 r. nie pozostawiał złudzeń, jeśli chodzi o skrzyżowanie ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty . Było to miejsce skrajnie niebezpieczne, zwłaszcza dla pieszych. Trzy przejścia w obrębie skrzyżowania otrzymały noty 0, 2 i 2. Na szczęście w okolicy budowano kolejne stacje II linii metra. W ramach czasowej organizacji ruchu powstało tymczasowe rondo i poszerzono azyle na przejściach. O zmiany te apelowali audytorzy.
ZDM podkreśla, że wprowadzenie ruchu okrężnego sprawdziło się. Docelowe rondo będzie miało mniejszy przekrój, bo przez Chodecką nie biegną już objazdy. Piesi będą mieli do pokonania jeden pas, a nie dwa pasy jak do tej pory.
Założenia projektu
W zeszłym roku rozstrzygnięto przetarg na projekt budowy ronda, który jest już gotowy. Zakłada on, że zmieni się geometria wlotu ul. Chodeckiej na odcinku od ronda do ul. Żuromińskiej. Pojawią się też równoległe miejsca do parkowania na jezdni ul. Chodeckiej, a po jej zachodniej stronie – szpaler drzew.
W ramach projektu wyremontowany zostanie również ostatni odcinek Chodeckiej – od ul. Wyszogrodzkiej do Balkonowej. Oprócz remontu jezdni i chodników drogowcy przebudują też przejście dla pieszych przy Żuromińskiej. W audycie bezpieczeństwa otrzymało ono ocenę 1.
Dodatkowe środki na budowę ronda
Podczas ostatniej sesji Rady Miasta ZDM otrzymał 7 mln zł na budowę nowego ronda. Dzięki temu po odebraniu projektu rozpoczną się przygotowania do ogłoszenia przetargu na realizację prac w terenie. Prace mają rozpocząć się w 2025 roku.
Budowa ronda na skrzyżowaniu Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty wpisuje się w długofalowy program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jego podstawą jest m.in. kompleksowy audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych. W latach 2025-2028 ZDM zamierza przeznaczyć 134 mln zł na poprawę bezpieczeństwa, w tym 45 mln zł na budowę rond.
Napisz komentarz
Komentarze