Co zostało zmienione? Znajdujące się na wiadukcie ulicy Marsa przystanki autobusowe połączone zostały z peronem kolejowym schodami i windą. Natomiast z pobliskich ulic na peron prowadzą – z poziomu ziemi – bezpieczne i wygodne przejścia podziemne, z rampami o łagodnym nachyleniu.
Dodatkowo, peron przystanku kolejowego Warszawa Gocławek został „przesunięty” pod wiadukt. Wcześniej był od niego oddalony – a tym samym od przystanków autobusowych na nim – o kilkaset metrów. Utrudniało to przesiadki. Udogodnienia powstały, dzięki kolejarzom i na wniosek m.st. Warszawy, w ramach modernizacji linii kolejowej w kierunku Lublina.
Nowy przystanek „na żądanie”
Od poniedziałku 30 września, autobusy linii 402, 514 i 520 będą miały na swojej trasie, w obydwu kierunkach, przystanek „na żądanie” PKP Gocławek. Autobusy linii przyspieszonych dołączą do zatrzymujących się tam 143, 145, 173, 183, 225, N02, N21, N24, N25, N71. W pobliżu kończą i rozpoczynają kursy także autobusy linii 188 i 202. Miejsce to stanie się węzłem umożliwiającym dogodne przesiadki między autobusami a pociągami.
Jak podkreślił w komunikacie stołeczny ratusz, linią otwocką codziennie przemieszczają się tysiące ludzi, jadących do Warszawy z Wawra i miejscowości aglomeracji. Tylko między godziną 6:50 a 7:53 rano z przystanku PKP Gocławek 01 odjeżdża ponad 30 autobusów w stronę Warszawy. Pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich, które w godzinach komunikacyjnych szczytów kursują co ok. 10 minut, można szybko dojechać do Warszawy Wschodniej, a stamtąd dalej do Śródmieścia.
Napisz komentarz
Komentarze