Na przełomie maja i czerwca zacznie się przebudowa skrzyżowania Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 i Banacha. To element prac nad budową linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Tramwaje muszą przebudować całe skrzyżowanie, żeby „podpiąć” nowe torowisko do istniejącego układu. To jednak, na pewien czas, sparaliżuje ruch tramwajowy w okolicy.
- Zbliżamy się do największego utrudnienia w ruchu w tym roku w Warszawie. Na przełomie maja i czerwca musimy rozpocząć I etap przebudowy ul. Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej i Banacha. Oznacza to, że będziemy musieli zamknąć ruch tramwajowy na Al. Krakowskiej i ul. Banacha – tłumaczy Konrad Niklewicz, członek zarządu Tramwajów Warszawskich.
Utrudnienia tramwajowe w Warszawie. Co się zmieni?
Na początku, od czerwca do końca lipca, tramwaje 1, 9 15 dojadą jedynie do przystanku Och-Teatr. Tam pojawi się rozjazd nakładkowy umożliwiający zawracanie. Prawdopodobnie część składów skończy bieg wcześniej, na pętli na pl. Narutowicza. Rozkład nie został jeszcze ogłoszony.
W kolejnym etapie, w okolicach sierpnia, także przystanek Och-Teatr zostanie wyłączony. Tramwaje dojadą do pl. Narutowicza, a dalszy odcinek będzie remontowany.
- W sierpniu i we wrześniu będziemy musieli wstrzymać ruch także od placu Narutowicza do Banacha, bo cały ten odcinek zostanie gruntownie wyremontowany – siłami naszego zakładu. Niektóre fragmenty tego toru mają trzydzieści lat, więc to czas najwyższy – zapewnia Niklewicz.
Jak przyznaje, remont na pewno doprowadzi do sporych utrudnień. Tramwaje na swoją starą trasę wrócą dopiero na początku października, a na ul. Banacha dopiero na początku przyszłego roku. W międzyczasie remontowane będą także tory w Al. Krakowskiej.
Jaka zmiana dla kierowców?
W połowie roku ruch w Al. Jerozolimskich zostanie przełożony na drugą nitkę z zachowaniem przekroju 3x3. Nieco wcześniej zamknięta zostanie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 między Białobrzeską a Grójecką, gdzie obecnie kierowcy jeżdżą po połówce trasy.
Z kolei 23 kwietnia otwarty został wlot ul. Białobrzeskiej, a ruch w Bitwy Warszawskiej 1920 został częściowo przełożony na nową jezdnię.
Napisz komentarz
Komentarze