Nowe inwestycje drogowe w Rembertowie
Dobre wiadomości dla mieszkańców Rembertowa. Ratusz przekazał, że Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosili przetarg na budowę tunelu w ciągu ul. Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera”, pomiędzy Nowym i Starym Rembertowem. Inwestycja umożliwi bezkolizyjny oraz szybki przejazd przez linię kolejową.
Firmy zainteresowane składaniem ofert mają na to czas do 22 listopada. Wybrany wykonawca zrealizuje prace w ciągu 29 miesięcy. Wraz z tunelem ma być również budowana ul. Pociskowa.
- Trwają już prace przy wiadukcie w ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie, a dziś ogłaszamy przetarg na tunel w tej samej dzielnicy – przy ul. Marsa. Ale na tym nie koniec – w najbliższych dniach otworzymy oferty na tunel, który powstanie w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w Wesołej – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Jakie są szczegóły projektu?
Nowa droga prowadząca do tunelu rozpocznie się u zbiegu ul. Marsa i Ilskiego, gdzie wybudowane zostanie rondo. Tunel, biegnący pod torami kolejowymi oraz ul. Cyrulików, będzie miał jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu oraz nowe przystanki autobusowe. Zostaną one skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy za pomocą łączników. Wyjazd z tunelu zaplanowano pośrodku al. Chruściela „Montera”, na wysokości ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu al. Chruściela „Montera” z ul. Cyrulików powstanie rondo, które zapewni wszystkie relacje skrętne, w tym możliwość zawracania.
Ul. Bellony od skrzyżowania z ul. Pociskową do likwidowanego przejazdu oraz ul. Marsa od przejazdu do ul. Ilskiego zostały zaprojektowane jako drogi jednokierunkowe w stronę ronda, z dopuszczonym pod prąd ruchem rowerowym.
Ul. Pociskowa zyska połączenie z ul. Ilskiego – będzie to droga dwukierunkowa z obustronnymi chodnikami i zapewni dojazd do posesji sąsiadujących z drogą, w tym do znajdującego się tu centrum handlowego.
Chodniki dla pieszych po południowej stronie torów kolejowych będą po obu stronach jezdni. Chodnik po lewej stronie prowadzić będzie od skrzyżowania ul. Marsa i Ilskiego do zachodniego przejścia podziemnego na peron kolejowy, a chodnik prawostronny do przejścia wschodniego. Nowe chodniki znajdą się na poziomie terenu i będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei po stronie północnej torów kolejowych chodniki powstaną po obydwu stronach al. Chruściela „Montera” i ul. Cyrulików.
Napisz komentarz
Komentarze