Reklama

Tramwaj na ul. Marszałkowskiej zatrzymuje się zbyt często? Radny proponuje zmiany

Radny Piotr Wertenstein-Żuławski z Klubu Koalicji Obywatelskiej zwrócił uwagę na problem ruchu tramwajowego na ul. Marszałkowskiej. Zdaniem radnego na odcinku między rondem Dmowskiego a Placem Konstytucji tramwaje zatrzymują się zbyt często. Rozwiązaniem mogło by być przestawienie ustawienia świateł.
Radny złożył interpelację ws. ruchu tramwajowego na ul. Marszałkowskiej / zdj. ilustracyjne
Radny złożył interpelację ws. ruchu tramwajowego na ul. Marszałkowskiej / zdj. ilustracyjne

Autor: Maciej Gillert, Raport Warszawski

Radny Piotr Wertenstein-Żuławski złożył interpelację, w której apeluje o rozważenie doraźnych zmian ustawienia sygnalizacji świetlnej na ul. Marszałkowskiej pomiędzy Rondem Dmowskiego a pl. Konstytucji

- Jeżeli transport publiczny ma być traktowany priorytetowo w Warszawie, postulowane przez mnie zmiany nie mogą czekać do przebudowy ul. Marszałkowskiej, bo to jest perspektywa lat. Tymczasem, nawet niewielkie przestawienie ustawienia świateł mogłoby bardzo szybko spowodować, aby tramwaje nie stały na skrzyżowaniu z każdą przecznicą ul. Marszałkowskiej - uzasadniał w interpelacji. 

Poprosił też o podjęcie starań, aby już teraz usprawnić przejazdy tramwajowe ul. Marszałkowską. 

- Problem polega na tym, że jak się wsiądzie do tramwaju na Rondzie Dmowskiego i jedzie do pl. Konstytucji, tramwaj zatrzymuje się dużo częściej, niż ma to sens. Przerwy na postojach są całkiem spore. Przejechanie niewielkiego odcinka, który liczy około kilometra, zajmuje bardzo dużo czasu. Tramwaj zatrzymuje się na światłach na ul. Żurawiej, na przystanku Hoża i potem przy ul. Wilczej. Na tak krótkim odcinku zatrzymuje się trzy-cztery razy. Postój trwa czasami dwie minuty. Nie jest to ekonomiczne i nie sprzyja priorytetowi dla komunikacji publicznej - wyjaśnił w rozmowie z nami Wertenstein-Żuławski.

Jak dodał, są już przykłady różnych odcinków linii tramwajowych, gdzie transport tramwajem ma priorytet. Radny proponuje, żeby tak zgrać światła, żeby pojazd po zabraniu pasażerów z przystanku, miał już zielone światło. 

- Władze miasta twierdzą, że pełny priorytet dla komunikacji miejskiej będzie po przebudowie tego odcinka Marszałkowskiej, ale to jest kwestia lat. W przyszłym roku na wiosnę będzie robiony odcinek na północ, czyli od Ronda Dmowskiego do Ogrodu Saskiego. Przebudowa i zrobienie pełnej elektroniki to jest większa inwestycja. Natomiast samo mechaniczne przestawienie świateł, żeby tramwaj miał priorytet, nie jest wielką rewolucją, a przyniesie już pewien efekt - podkreślił radny.

Władze miasta nie odpowiedziały jeszcze na interpelację. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama