Prace skoncentrują się teraz na wznoszeniu konstrukcji poziomu "0", stanowiącego podstawę dla dalszych etapów inwestycji. W kolejnej fazie powstanie wspólne podium o powierzchni 4.500 mkw. Połączy ono nową wieżę z pierwszym budynkiem kompleksu Skyliner. Następnie rozpoczną się prace przy budowie pięter powtarzalnych, które docelowo stworzą 28-kondygnacyjną strukturę.
Skyliner II powstaje w wymagających warunkach gęstej zabudowy miejskiej. Wykorzystanie metody podstropowej pozwala na wykonanie płyt stropowych na gruncie, a następnie realizację robót ziemnych do poziomu kolejnych stropów, aż do osiągnięcia poziomu docelowego posadowienia. Stropy te oparte są na słupach tymczasowych i zakotwione w ścianie szczelinowej, którą rozpierają, zapewniając jej stateczność.
Przy budowie podziemia Skylinera II pracowało blisko 40 osób - zbrojaże, cieśle, specjaliści od izolacji płyty fundamentowej, a także operatorzy sprzętów podziemnych.
- Skyliner II czerpie z doświadczeń zdobytych podczas budowy pierwszej wieży, dzięki czemu wprowadzone modyfikacje, jak te zastosowane w układzie baret czy stropów rozporowych, jeszcze lepiej odpowiadają na wyzwania związane z realizacją projektu w tej lokalizacji. Każdy etap tej budowy wymaga starannego planowania logistycznego, które obejmuje nie tylko dostawy, ale i odpowiednią organizację zaplecza oraz harmonogram pracy ekip budowlanych. Cieszymy się, że prace realizujemy zgodnie z planem – podkreślił Szymon Zduńczyk, dyrektor zarządzający i członek zarządu w Karimpol Polska, do którego należy Skyliner.
Wyzwania na placu budowy
Z uwagi na sąsiedztwo intensywnie użytkowanego Ronda Daszyńskiego oraz obecność najemców pierwszej wieży Skyliner, jednym z wyzwań było zorganizowanie codziennych dostaw materiałów na teren budowy, które odbywają się przez ulicę Prostą.
- Realizacja Skylinera II wymaga wyjątkowych rozwiązań technicznych ze względu na położenie w otoczeniu istniejącej zabudowy, w tym innych wieżowców. Ograniczona przestrzeń placu budowy oraz bliskość budynków o wysokości nawet 195 metrów wymuszają zastosowanie żurawi wieżowych z uchylnym wysięgnikiem, które umożliwiają bezpieczne manewrowanie w tych warunkach. Jeden z nich zainstalowaliśmy na płycie fundamentowej, drugi na stropie parteru - powiedział Marcin Hoyer, kierownik budowy z Warbud SA.
Zakończenie budowy wysokiego na 130 metrów Skylinera II przewidywane jest na koniec 2026 r.
Napisz komentarz
Komentarze