ReklamaBanner

Wkrótce otwarcie Empiku w pawilonie dawnej Cepelii. Znamy datę

W maju firma Empik ogłosiła, że w dawnym pawilonie Cepelii na skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi powstanie flagowy salon sieci. W ciągu kilku ostatnich miesięcy budynek przechodził metamorfozę, odzyskując swoją oryginalną formę i blask. Do niedawna nie było wiadomo, kiedy nastąpi otwarcie sklepu. W poniedziałek firma ogłosiła, że oficjalnie zaprasza do nowego salonu Empik Marszałkowska już od 13 grudnia.
Salon Empik Marszałkowska otworzy się 13 grudnia
Salon Empik Marszałkowska otworzy się 13 grudnia

Autor: Marta Gostkiewicz Raport Warszawski

Ikoniczny, modernistyczny pawilon dawnej Cepelii wraca na kulturalną i handlową mapę stolicy. 

- Po kilku miesiącach remontu odzyskał wygląd z lat 60. i otworzy się na Warszawę już 13 grudnia. Będzie to najnowocześniejszy flagowy salon o powierzchni 1300 m2, zlokalizowany na trzech poziomach - poinformowała firma w komunikacie. 

Empik Marszałkowska będzie miał strefę muzyki z gadżetami dla fanów oraz najszerszym wyborem płyt winylowych - również w kolekcjonerskich, unikatowych wydaniach. Będzie można w nim dostać też zagraniczne edycje książek i albumów, niedostępne w innych lokalizacjach. 

Odwiedzający będą mogli ponadto skorzystać z czytelni z widokiem na centrum Warszawy oraz z Klubu Empik - miejsca wydarzeń kulturalnych, spotkań autorskich, sesji autografów czy koncertów. 

Głównym inwestorem i wykonawcą w zakresie renowacji budynku, infrastruktury i otoczenia jest spółka Sienna 111. Autorem modernizacji Pawilonu Cepelia jest pracownia AMC – Andrzej M. Chołdzyński. Za realizację i finalny wygląd odpowiada pracownia Bernatek Architekci.

Burzliwe losy pawilonu Cepelii

Pawilon Cepelii to dzieło Zygmunta Stępińskiego, które przygotował we współpracy z Andrzejem Milewskim i inżynierem Aleksandrem Hawemanem. Budynek stanął w 1966 roku obok zbudowanego rok wcześniej hotelu Metropol, również autorstwa Stępińskiego. Był to ostatni w tej części miasta budynek zrealizowany w ramach programu handlowego „Ściany Wschodniej”. Jako jeden z nielicznych budynków w okolicy uratował się przed zburzeniem, chociaż pozostała z niego de facto ruina. Do tego stopnia, że przykryto go plandekami reklamowymi.

Pod warstwami reklam trudno było dostrzec oryginalną formę pawilonu, widoczną już tylko na starych czarno-białych fotografiach. Symboliczne jest także to, że zniknęła sama Cepelia, której dziedzictwo reprezentował budynek. W lutym 2024 r. firma Empik rozpoczęła prace renowacyjne pawilonu.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama