Ikoniczny, modernistyczny pawilon dawnej Cepelii wraca na kulturalną i handlową mapę stolicy.
- Po kilku miesiącach remontu odzyskał wygląd z lat 60. i otworzy się na Warszawę już 13 grudnia. Będzie to najnowocześniejszy flagowy salon o powierzchni 1300 m2, zlokalizowany na trzech poziomach - poinformowała firma w komunikacie.
Empik Marszałkowska będzie miał strefę muzyki z gadżetami dla fanów oraz najszerszym wyborem płyt winylowych - również w kolekcjonerskich, unikatowych wydaniach. Będzie można w nim dostać też zagraniczne edycje książek i albumów, niedostępne w innych lokalizacjach.
Odwiedzający będą mogli ponadto skorzystać z czytelni z widokiem na centrum Warszawy oraz z Klubu Empik - miejsca wydarzeń kulturalnych, spotkań autorskich, sesji autografów czy koncertów.
Głównym inwestorem i wykonawcą w zakresie renowacji budynku, infrastruktury i otoczenia jest spółka Sienna 111. Autorem modernizacji Pawilonu Cepelia jest pracownia AMC – Andrzej M. Chołdzyński. Za realizację i finalny wygląd odpowiada pracownia Bernatek Architekci.
Burzliwe losy pawilonu Cepelii
Pawilon Cepelii to dzieło Zygmunta Stępińskiego, które przygotował we współpracy z Andrzejem Milewskim i inżynierem Aleksandrem Hawemanem. Budynek stanął w 1966 roku obok zbudowanego rok wcześniej hotelu Metropol, również autorstwa Stępińskiego. Był to ostatni w tej części miasta budynek zrealizowany w ramach programu handlowego „Ściany Wschodniej”. Jako jeden z nielicznych budynków w okolicy uratował się przed zburzeniem, chociaż pozostała z niego de facto ruina. Do tego stopnia, że przykryto go plandekami reklamowymi.
Pod warstwami reklam trudno było dostrzec oryginalną formę pawilonu, widoczną już tylko na starych czarno-białych fotografiach. Symboliczne jest także to, że zniknęła sama Cepelia, której dziedzictwo reprezentował budynek. W lutym 2024 r. firma Empik rozpoczęła prace renowacyjne pawilonu.
Napisz komentarz
Komentarze