Reklama
ReklamaBanner

Wizz Air stawia na Lotnisko Chopina. Doda trzy nowe trasy i milion miejsc w samolotach

Wizz Air zamierza dalej inwestować w warszawskie Lotnisko Chopina. Jak poinformował niskokosztowy węgierski przewoźnik lotniczy, uruchomiono nowe połączenia do Bukaresztu, Dortmundu i Pizzy. Dodatkowo do bazy dodany został jeden airbus A321neo. Latem 2025 roku flota Wizz Aira ma zostać jeszcze powiększona. Na Chopina będzie ciasno — bardziej niż dotychczas.
Samolot Wizz Air, zdjęcie ilustracyjne

Źródło: Pixabay

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej, węgierski przewoźnik lotniczy Wizz Air, przedstawił swoje plany wobec Okęcia. Najistotniejszymi informacjami były te o uruchomieniu trzech nowych tras oraz dodaniu nowego samolotu A321neo, francuskiej marki Airbus. Mowa o lotach z Warszawy do Bukaresztu, Dortmundu i Pizzy. Z kolei liczba zbazowanych na Okęciu samolotów wzrośnie do 14.

Najwcześniej, bo już 1 kwietnia, z Warszawy będziemy mogli polecieć do Włoch. Następna w kolejności będzie stolica Rumunii, bo inauguracyjny lot odbędzie się 9 czerwca. Dzień później, 10 czerwca, będziemy mogli Wizz Airem polecieć do Dortmundu, miejsca narodzin słynnego klubu piłkarskiego.

Dodatkowo Węgrzy zwiększają częstotliwość rejsów do Neapolu, Barcelony, Kopenhagi, Leeds, Malagi, Medionalu, Funchal, Liverpoolu, Katanii, Bergamo, Olbii, Sztokholmu i Walencji. Z kolei ograniczają liczbę lotów do Bari, Rejkiawiku, Larnaki oraz Kutaisi. Sumarycznie przewoźnik lotniczy deklaruje, że w 2025 roku zwiększy liczbę miejsc w swoich samolotach aż o milion.

Co do oznacza dla innych użytkowników lotniska? Będzie tłoczniej. Jeszcze w 8 grudnia władze lotniska chwaliły się odprawą 20-milionowego pasażera. Teraz, dzięki Andrzejowi Ilkowi, prezesowi Polskich Portów Lotniczych, wiemy, że Okęcie w 2025 ma odprawić 23 mln pasażerów. Czyniłoby to z Lotniska Chopina jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie.

Jak podaje Rzeczpospolita, powołując się na nieoficjalne informacje, Ministerstwo Infrastruktury ma mieć już gotowy wariant rozbudowy i modernizacji warszawskiego Okęcia. Wszystko po to, aby pomieścić rosnącą liczbę pasażerów oraz chętnych do ich obsługi przewoźników.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama