ReklamaBanner

Już niebawem ruszy tramwaj do Wilanowa. Jakie zmiany czekają linie autobusowe?

Warszawa już niedługo zyska nową, imponującą trasę tramwajową, która połączy Dolny Mokotów z Wilanowem. To ponad 7,5 kilometra nowego torowiska, które ma zapewnić szybszy i bardziej efektywny dojazd do Śródmieścia oraz innych rejonów stolicy. Wiąże się to jednak ze zmianą tras niektórych linii autobusowych. W takich sytuacjach niezbędny jest głos mieszkańców - do połowy lipca będą trwały konsultacje społeczne.
Już niebawem ruszy tramwaj do Wilanowa. Jakie zmiany czekają linie autobusowe?

Autor: Maciej Gillert / Raport Warszawski

Nowa trasa tramwajowa rozpoczyna się przy skrzyżowaniu ulic Puławskiej i Goworka, gdzie tramwaje zjeżdżają w dół warszawskiej skarpy ulicami Goworka i Spacerową. Ten odcinek, już oddany do użytku, obsługiwany jest przez linię 11, która prowadzi aż do przystanku Sielce przy ulicy Czerniakowskiej. Nowe połączenie cieszy się dużą popularnością – codziennie korzysta z niego ponad 5 tysięcy osób.

Tramwaje jadące w kierunku Miasteczka Wilanów od skrzyżowania ulic Belwederskiej, Spacerowej i J. Gagarina będą poruszać się ulicami Belwederską i Jana III Sobieskiego, kończąc trasę na przystanku przy alei Rzeczypospolitej i A. Branickiego. W drodze do Wilanowa tramwaj zatrzyma się na 12 przystankach, a czas przejazdu dzięki priorytetowi w sygnalizacji świetlnej będzie krótszy niż obecnie dla linii autobusowych.

Budowa trasy tramwajowej nie kończy się na Wilanowie. Trwa również budowa odnogi na Stegny wzdłuż ulicy św. Bonifacego, która połączy się z główną trasą do Wilanowa. Tramwaje będą mogły skręcać zarówno w kierunku centrum, jak i Wilanowa. Odcinek ten zakończy się wspólną pętlą tramwajowo-autobusową przy Szkole Podstawowej im. Raoula Wallenberga. Będzie to klasyczna pętla, umożliwiająca zmianę kierunku jazdy tramwajów.

Zmiany w komunikacji i głosy mieszkańców

Otwarcie nowej trasy tramwajowej wpłynie na sieć Warszawskiego Transportu Publicznego. Planuje się zmiany w układzie linii tramwajowych i autobusowych obsługujących Śródmieście, Dolny Mokotów, Wilanów oraz Ursynów. Nowe linie tramwajowe – 14, 15 i 19 – zastąpią dotychczasowe linie autobusowe 501, 519 i 522.

Zdania mieszkańców odnośnie wprowadzanych zmian są podzielone. Niektórzy uważają, że tramwaj na Sadybie i Wilanowie jest świetną alternatywą dla wiecznie spóźniających się przez korki autobusów. Inni natomiast uważają, że plan Zarządu Transportu Miejskiego na nowe tramwaje i zmiany w autobusach nie jest najlepszy.

- Wystarczy popatrzeć na mapkę i od razu widać kilka słabych punktów. Skrzyżowanie Al. Niepodległości i Nowowiejskiej. Tam mają skręcać aż trzy linie 10,11 i 19 - korek tramwajowy murowany, zwłaszcza przy tych częstotliwościach. Później skręty w lewo i prawo na placu Zbawiciela oraz długość świateł na przejeździe przez Waryńskiego - kolejny punkt korka tramwajowego - zauważa pan Michał pod facebookowym postem Tramwajów Warszawskich.

Z kolei pan Kamil punktuje, że wśród zmian brakuje bezpośredniego połączenia z Dw. Centralnym. 

- Rzut oka i od razu widać brak połączenia Wilanowa z Dw. Centralnym. Autobusy 519 i 522 (oraz 501) dojeżdżają pod sam dworzec. Ani linia 14 ani linia 15 nie zapewniają tego połączenia - trzeba przesiąść się w 19. Co prawda 15 ma jechać przez Centrum, ale to jest 600m z bagażami do przejścia na pociąg - pisze warszawiak.

Konsultacje społeczne

W takich sytuacjach głos mieszkańców jest najważniejszy. Warto więc wziąć udział w konsultacjach społecznych, które mają na celu zebranie opinii na temat proponowanych zmian. Konsultacje potrwają do 15 lipca.

Jak wziąć udział w konsultacjach?

  • zgłaszając uwagi za pośrednictwem formularza na stronie internetowej: konsultacje.um.warszawa.pl/tramwaj-do-wilanowa,
  • wziąć udział w dyżurach konsultacyjnych:
    • 20 czerwca (czwartek), w godz. 17-20, XLIV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha, ulica Dolna 6 na Dolnym Mokotowie,
    • 24 czerwca (poniedziałek), w godz. 17-20, Miasteczko Przyrody (filia Młodzieżowego Domu Kultury), ulica Fabryczna 1/3 na Powiślu,
    • 27 czerwca (czwartek), w godz. 17-20, Szkoła Podstawowa nr 358 im. Hetmana Jana Zamoyskiego, ulica św. Urszuli Ledóchowskiej 10 w Miasteczku Wilanów,
  • wziąć udział w spotkaniu online, 22 czerwca (sobota) w godz. 11-14 – transmisja na YouTube
    • na YouTube możesz oglądać spotkanie i dyskutować na czacie,
    • na platformie ZOOM możesz zabrać głos w dyskusji z wizją i fonią. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, napisz na [email protected]. Link do spotkania oraz instrukcja zostanie przesłana w mailu zwrotnym.

Planowane zmiany:

Tramwaje

LINIA 14

Dziś tramwaje 14 nie kursują. „Czternastka” wróci do Wilanowa po ponad 50 latach. Zapewni dojazd do stacji metra Politechnika oraz na Ochotę.

14: BANACHA – S. Banacha – Grójecka – pl. G. Narutowicza – Filtrowa – L. Krzywickiego – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓW

Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15 / (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto)

Schemat proponowanego przebiegu linii 14

LINIA 15

„Piętnastka” będzie podstawową linią na całej nowej trasie tramwajowej z Wilanowa. Tramwaje będą kursowały co 4 minuty w godzinach szczytu, co da ok. 3 tys. miejsc na trasie do Centrum – trzykrotnie więcej, niż oferują dziś autobusowy 522. Dowiozą pasażerów na ulicę Marszałkowską, gdzie będzie możliwość przesiadki np. w Alejach Jerozolimskich, Świętokrzyskiej oraz al. Solidarności. Tramwaje dojadą także do Dworca Gdańskiego, który obsługuje część dalekobieżnych połączeń kolejowych. Na Ochocie i we Włochach, wzdłuż ulicy Grójeckiej i al. Krakowskiej,  linię 15 zastąpi 35.

15: MARYMONT-POTOK – A. Mickiewicza – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓW

Połowa kursów realizowanych na trasie skróconej po zbudowaniu rozjazdu do zmiany kierunku jazdy na ulicy Stawki: MURANOWSKA – gen. W. Andersa – … – MIASTECZKO WILANÓW

Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 8 (4) / 12 (6) / 15 (7,5)

Schemat proponowanego przebiegu linii 15

LINIA 19

Nowa linia tramwajowa 19 zostanie uruchomiona wraz z oddaniem do użytku odcinka trasy od ulicy Jana III Sobieskiego przez św. Bonifacego do pętli Stegny. Wraz z linią 33 będzie stanowiła główny dojazd z Bielan i Żoliborza w al. Jana Pawła II. Różnić się będzie w końcowym odcinku trasy – linia 33 będzie obsługiwać, jak obecnie, odcinek ulicy Wólczyńskiej, a tramwaje 19 wyruszą z Nowego Bemowa (gdzie zastąpią linię 35).

19: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – al. W. Reymonta – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – św. Bonifacego – STEGNY

Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15

Schemat proponowanego przebiegu linii 19

LINIA 35

Korekta trasy linii 35 wynika ze skierowania tramwajów linii 15 do Miasteczka Wilanów. Obecnie 35 dojeżdżają do pętli przy ulicy S. Banacha, natomiast w naszej propozycji zastąpią tramwaje linii 15 i pojadą do pętli P+R AL. KRAKOWSKA.

35: PIASKI – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – Stawki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa – pl. G. Narutowicza – Grójecka – al. Krakowska – P+R AL. KRAKOWSKA

Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15

Schemat proponowanego przebiegu linii 35

Autobusy

LINIA 107

Proponujemy skierowanie autobusów 107 na trasę wzdłuż al. gen. W. Sikorskiego i al. Wilanowskiej do stacji metra Wilanowska. Jej rolą na tym odcinku będzie zapewnienie dojazdu do najbliższej stacji metra osiedlom położonym po obu stronach al. gen. W. Sikorskiego.

107: ESPERANTO – M. Anielewicza – Smocza (powrót: Smocza – Dzielna – Okopowa – M. Anielewicza) – Nowolipki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Senatorska – Wierzbowa – pl. marsz. J. Piłsudskiego – Królewska – Mazowiecka (powrót: Mazowiecka – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy) – pl. Powstańców Warszawy – Szpitalna – Krucza – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – Chełmska – Bobrowiecka – L. van Beethovena – al. W. Witosa – al. gen. W. Sikorskiego (powrót: al. gen W. Sikorskiego – Jana III Sobieskiego – L. van Beethovena – Bobrowiecka) – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA

Częstotliwość kursowania: 15 / 15 / 20

Schemat proponowanego przebiegu linii 107

LINIA 108

Skierowanie linii 108 przez ulicę Gołkowską skróci podróż z Siekierek w kierunku Stegien. W relacji z Siekierek przez ulicę Gołkowską do św. Bonifacego, linia 108 zastąpi linię 164.

108: PL. TRZECH KRZYŻY – Książęca – Rozbrat – Myśliwiecka – Szwoleżerów – Czerniakowska – Bartycka – Gościniec – Polska – Antoniewska – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – św. Bonifacego – al. gen. W. Sikorskiego – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA

Częstotliwość kursowania: 20 / 20 / 30

Schemat proponowanego przebiegu linii 108

LINIA 130

Nowa linia 130 będzie połączeniem, które obejmie ulicę dotychczas nieobsługiwana przez autobusy – L. Idzikowskiego. To będzie najprostszy dojazd do nowej trasy tramwajowej dla osiedli położonych wzdłuż ulicy L. Idzikowskiego oraz os. Bernardyńska a także będzie nowym połączeniem wewnątrz dzielnicy.

130: METRO WILANOWSKA – Puławska – L. Idzikowskiego – Gołkowska – R. Statkowskiego – Augustówka – EC SIEKIERKI

Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20

Schemat proponowanego przebiegu linii 130

LINIA 131

Proponujemy, aby autobusy linii 131 nie kursowały odcinkiem trasy, który przejęły tramwaje linii 11 czyli od Sielc przez ulicę J. Gagarina, Spacerową, Goworka, L. Waryńskiego i Marszałkowską do Dworca Centralnego. Zamiast tego autobusy pojechałyby ulicą Czerniakowską, przez Powiśle i pl. Trzech Krzyży do Alej Jerozolimskich. W połączeniu Powiśla ze Śródmieściem zastąpią linię 517. Zachowane zostaną wydłużone kursy linii do Wilanowa.

131: DW. CENTRALNY – Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – Czerniakowska (powrót: Czerniakowska – Łazienkowska – Rozbrat) – Powsińska – SADYBA

Wybrane kursy na trasie wydłużonej: DW. CENTRALNY – … – Powsińska – Wiertnicza – WILANÓW

Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i wydłużona): 10 (30) /15 (30) / 15 (30)

Schemat proponowanego przebiegu linii 131

LINIA 139

O skierowanie autobusów linii 139 do najbliższej stacji metra oraz do szkoły przy ulicy M. Zaruby postulowali mieszkańcy oraz radni dzielnicy Ursynów. Proponujemy, aby autobusy linii 139 razem z 251 przejechały przez całe osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą S. Korbońskiego dojechały do stacji metra na Kabatach. Na wspólnym odcinku linie 139 i 251 będą na przystankach co 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut w pozostałych porach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską zapewnią autobusy linii 239 na nowej trasie.

139: OGRÓD BOTANICZNY – Prawdziwka – Borowa – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa (przejazd przez osiedle Powsin) – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY

Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa: 30 / 40 / 40

Schemat proponowanego przebiegu linii 139

LINIA 159

Obecnie rozwiązanie z wydłużeniem części kursów linii 159 od Małych Siekierek przez ulicę Czerniakowską i Gołkowską do EC Siekierki cieszy się bardzo małym zainteresowaniem pasażerów. Dlatego rezygnujemy z tego rozwiązania a w zamian mieszkańcom osiedli położonych wzdłuż ulicy Gołkowskiej proponujemy nową linię 130, która zapewni dojazd przez L. Idzikowskiego do nowej trasy tramwajowej oraz do tramwajów kursujących wzdłuż Puławskiej. Autobusy 130 będą kursowały częściej niż 159 na tym odcinku.

159: CH BLUE CITY – Opaczewska – Aleje Jerozolimskie – J.U. Niemcewicza – Grójecka – Raszyńska (powrót: Raszyńska – Aleje Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – al. Bohaterów Września – Opaczewska) – Koszykowa – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – al. Polski Walczącej – MAŁE SIEKIERKI

Częstotliwość kursowania: 15 / 15 / 20

LINIA 163

Linia 163 przejmie od 263 rolę podstawowej linii dla północnego odcinka ulicy Sytej i osiedli mieszkaniowych na Zawadach. Umożliwi mieszkańcom tych rejonów dojechanie do nowej trasy tramwajowej w dwóch miejscach – na północy przy ulicy Nałęczowskiej oraz na południu przy A. Branickiego. Zapewni też połączenie Wilanowa z Ursynowem i stacją metra Imielin. Autobusy linii 163 wspólnie ze 164 będą podstawową obsługą wschodniej części dzielnicy Wilanów.

163: STEGNY – św. Bonifacego – Jana III Sobieskiego – Nałęczowska – Augustówka – Zawodzie – Kobylańska – Tuzinowa – Syta – Z. Vogla – A. Branickiego – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – Indiry Gandhi – al. KEN – NATOLIN PŁN.

Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20

Schemat proponowanego przebiegu linii 163

LINIA 164

Linia 164 będzie pełniła rolę podstawowego połączenia dla południowego odcinka ulicy Sytej oraz Kępy Zawadowskiej – pozwoli mieszkańcom tych rejonów dojechać do nowej trasy tramwajowej oraz do stacji metra Wilanowska. Autobusy linii 164 wspólnie z 217 i 239 będą obsługiwały osiedla położone wzdłuż al. Wilanowskiej. Dodatkowe kursy przez ulicę Calową, będą realizowane na trasie skróconej z pętli w Wilanowie. Połączenie Siekierek i os. Bernardyńska ze Stegnami przejmie linia 108.

164: KĘPA ZAWADOWSKA – Bruzdowa – Metryczna – Syta – Z. Vogla – Przyczółkowa – al. WilanowskaMETRO WILANOWSKA

Dodatkowe kursy na trasie skróconej: WILANÓW – Przyczółkowa – Syta – Z. Vogla – Metryczna – Bruzdowa – Prętowa – Sągi – Calowa – Bruzdowa – Metryczna – Z. Vogla – Przyczółkowa – WILANÓW

Częstotliwość kursowania (trasa podstawowa): 15 / 20 / 20

Schemat proponowanego przebiegu linii 164

LINIA 192

Proponujemy połączenie dwóch ursynowskich linii lokalnych 192 i 239 w jedną linię 192. Autobusy 192 zostałyby wycofana z odcinka trasy, na którym liczba korzystających pasażerów jest minimalna.

192: OS. KABATY – al. KEN – Wąwozowa – J. Rosoła – Przy Bażantarni – al. KEN – Belgradzka – F. M. Lanciego – F. Płaskowickiej – rtm. W. Pileckiego – Indiry Gandhi – Cynamonowa – J. Ciszewskiego – al. KEN – S. Herbsta – rtm. W. Pileckiego – Poleczki (powrót: Poleczki – Puławska – E. Romera – S. Herbsta) – Taneczna – Krasnowolska – KRASNOWOLA

W święta kursowanie na trasie skróconej: URSYNÓW PŁD. – al. KEN – … – KRASNOWOLA

Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 20 / 30 / 30 / (30)

Schemat proponowanego przebiegu linii 192

LINIA 217

Autobusy linii 217 na proponowanej trasie (aktualnie autobusy 217 zostały skierowane na Ursynów na czas utrudnień związanych z budową trasy tramwajowej do Wilanowa) zapewniłyby mieszkańcom rejonu wschodniego odcinka ulicy A. Branickiego oraz Powsinka bezpośrednie połączenie z nową trasą tramwajową w al. Rzeczypospolitej, tramwajami na Puławskiej oraz linią metra M1.

217: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – al. Rzeczypospolitej – A. Branickiego – Przyczółkowa – POWSINEK

Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20

Schemat proponowanego przebiegu linii 217

LINIA 239

Obecną trasę linii 239 przejmie linia 192. Nową rolą dla linii 239 będzie zapewnienie połączenia Powsina z Wilanowem, w miejsce autobusów linii 519. Dalej trasa poprowadzi al. Wilanowską do stacji metra Wilanowska.

239: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – Przyczółkowa – Przekorna – Opieńki – POWSIN-PARK KULTURY

Częstotliwość kursowania: 15/ 20 /20

Schemat proponowanego przebiegu linii 239

LINIA 251

Proponujemy, aby autobusy linii 251 razem ze 139 przejechały przez całe osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą S. Korbońskiego dojechały do stacji metra na Kabatach. Na wspólnym odcinku linie 139 i 251 będą na przystankach co 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut w pozostałych porach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską zapewnią autobusy linii 239 na nowej trasie.

251: CH STARA PAPIERNIA – … – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa (przejazd przez osiedle Powsin) – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY

Częstotliwość kursowania: 30 / 40 / 40

Schemat proponowanego przebiegu linii 251

LINIA 263

Likwidacja linii – jej rolę, jako podstawowej linii dla Zawad i połączenia z Ursynowem oraz Stegnami, przejmie linia 163.

LINIA 264

Proponujemy skrócenie trasy linii do Powsina, gdzie będzie możliwość przesiadki do autobusów jadących w kierunku Wilanowa (linia 239) lub Kabat (linie 139 i 251). Skrócenie trasy pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii.

264: KĘPA OKRZEWSKA (CMENTARZ) – … – Wiechy – Rosochata – Przyczółkowa – WAFLOWA – Ł. Drewny – Przekorna – Przyczółkowa – Rosochata – Wiechy – … – KĘPA OKRZEWSKA (CMENTARZ)

Częstotliwość kursowania: 30 / 45 / 45

Schemat proponowanego przebiegu linii 264

LINIA 339

Likwidacja linii. Autobusy linii 339 kursujące z niską częstotliwością zastąpią 139, 239 i 251 kursujące częściej, lepiej dopasowane do potrzeb większości pasażerów.

LINIA 379

Likwidacja linii. Połączenie Miasteczka Wilanów z centrum dzielnicy Wilanów zapewnią tramwaje z przesiadką do autobusów kursujących al. Wilanowską.

LINIA 501

Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19.

LINIA 517

W naszej propozycji obsługę połączenia Powiśla (rejonu ulicy Rozbrat) z centrum przejmą autobusy linii 131 na nowej trasie.

517: URSUS-NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Aleje Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Aleje Jerozolimskie – Bracka PL. TRZECH KRZYŻY (powrót: Nowy Świat)

Częstotliwość kursowania: 7,5-10 /15 / 15

Schemat proponowanego przebiegu linii 517

LINIA 518

Proponujemy niewielką korektę trasy linii 518 w Śródmieściu, której rola w obsłudze połączenia zachodniej Białołęki z centrum jest niewielka (podstawowo połączenie to zapewniają tramwaje i autobusy z przesiadką do linii metra M1).

518: NOWODWORY – Światowida – Hanki Ordonówny – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego (powrót: J. Słowackiego – Włościańska – Żelazowska – al. Armii Krajowej) – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – Muranowska – Bonifraterska – pl. Krasińskich – Miodowa – Senatorska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Bielańska – BIELAŃSKA (powrót: Bielańska – Senatorska)

Dodatkowe kursy jednokierunkowe na trasie skróconej: NOWODWORY – … – J. Słowackiego – METRO  MARYMONT

Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 20 (10) / 20 / 20

LINIA 519

Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19. Relacja pomiędzy Powsinem, Wilanowem i nową trasą tramwajową będzie realizowana przez linię 239 na nowej trasie.

LINIA 520

Propozycja niewielkiej korekty trasy linii 520 w Śródmieściu ma na celu skrócenie odcinka trasy przebiegającego wzdłuż linii metra M1 i linii tramwajowych, na którym zainteresowanie pasażerów linią autobusową jest niewielkie.

520: MARYSIN – Korkowa – Stepowa – Okularowa – Marsa – Ostrobramska – al. Stanów Zjednoczonych – most Łazienkowski – al. Armii Ludowej – L. Waryńskiego – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – DW. CENTRALNY

Częstotliwość kursowania: 10 /15 / 15

Schemat proponowanego przebiegu linii 520

LINIA 522

Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19.

LINIA E-2

Przewidujemy, że większość pasażerów podróżujących ulicą Jana III Sobieskiego wybierze połączenia tramwajowe, dlatego proponujemy pozostawienie kursowania autobusów linii E-2 jedynie w szczycie porannym, kiedy liczba pasażerów jest największa. Autobusy E-2 zapewnią bezpośredni dojazd z Wilanowa i Dolnego Mokotowa aż do pl. Zamkowego. Przez cały tydzień bez zmian będą kursowały autobusy linii 116.

E-2: WILANÓW – Przyczółkowa – al. Wilanowska – Jana III Sobieskiego – Belwederska – Aleje Ujazdowskie – pl. Trzech Krzyży – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Kapucyńska – al. Solidarności – PL. BANKOWY (powrót: Senatorska)

Częstotliwość kursowania (szczyt poranny): 10

Schemat proponowanego przebiegu linii E-2

LINIE 724 i 742

Proponujemy niewielkie skrócenie tras linii 724 i 742 aby przyspieszyć dojazd do stacji metra mieszkańcom miejscowości podwarszawskich. Bezpośrednie połączenie Powsina (ulicy Przyczółkowej) z najbliższą stacją metra (Kabaty) zapewnią autobusy linii 139 i 251.

724, 742: PIASECZNO (GERBERA) , GÓRA KALWARIA (RYNEK) – … – Warszawska – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY

Częstotliwość kursowania bez zmian.

Schemat proponowanego przebiegu linii 724 i 742


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
P 11.06.2024 18:46
O ile o pozostałych zmianach można dyskutować, to niesamowite, że wśród propozycji w ogóle pojawia się skrócenie trasy 520. Ta linia obsługuje kompletnie odrębną część miasta, dla której tramwaj do Wilanowa nic nie zmienia. Z takimi cięciami wypadałoby zaczekać, aż będzie metro lub tramwaj na Gocław.

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.