Tramwaje Warszawskie ogłosiły właśnie przetarg na przebudowę torowiska wzdłuż ul. Słomińskiej, którego fragment ma zostać wyremontowany własnymi siłami stołecznej spółki. Tym samym przebudowany ma być fragment trakcji przy ul. Słomińskiego — od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do ul. Gen. Andresa. W sumie będzie to aż 1507 metrów torów pojedynczego. Oferty przetargowe zostaną otwarte pod koniec stycznia.
- Założyliśmy wymianę konstrukcji torowiska — na znacznej części zamiast podsypki (tłucznia) zastosujemy konstrukcję bezpodsypkową, z zieloną zabudową. Zwiększymy rozstaw osi torów, zmodernizujemy też odwodnienie torowiska. Wymienimy słupy trakcyjne wraz z siecią i kablami trakcyjnymi — informuje Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Spółka we własnym zakresie zamierza przebudować dalszy odcinek trasy, czyli od ul. Andersa do wjazdu na most Gdański — w sumie jest to 1591 m torów. Urbanowicz zapewnia, że i tutaj pojawi się zielone torowisko, lecz nie na całym odcinku.
- W trakcie prac wymienimy częściowo konstrukcję trakcji. Usuniemy infrastrukturę pozostałą po zlikwidowanym przystanku „Bonifraterska” oraz zazielenimy teren po rozbiórce - dodaje.
Inną znaczącą zmianą inwestycji jest przeniesienie przystanków „Baseny Inflancka” do nowej lokacji. Powstanie on po zachodniej stronie skrzyżowania ul. Słomińskiego i Pamiętajcie o Ogrodach. Z kolei przystanki „Dw. Gdański” zostaną przebudowane i wydłużone aż o 68 metrów.
Konsekwencją przebudowy będzie zmiana układu drogowego. Jednak tramwajarze uspokajają, ponieważ przekrój Słowińskiej zostanie ma — co do zasady — zostać zachowany.
Oczywiście prace wiązać się będą ze wstrzymaniem ruchu tramwajowego na wspomnianym odcinku: od ronda Zgrupowania AK „Radosław” i Starzyńskiego. Prace mają rozpocząć się w okresie wakacyjnym i potrwać ok. trzech miesięcy.
Remont przy ul. Słomińskiego jest częścią Warszawskiego Programu Torowego, który zakłada wymianę niemal 10 km toru pojedynczego do końca bieżącego roku.
Napisz komentarz
Komentarze