Reklama

Rusza budowa Tramwaju na Rakowieckiej. Na Mokotowie znów wielkie utrudnienia

Już 16 czerwca Tramwaje Warszawskie rozpoczną kolejną wielką inwestycję na Mokotowie. To wówczas ruszy budowa trasy tramwajowej na Rakowieckiej, która ma połączyć Puławską z aleją Niepodległości. Kierowcy mogą spodziewać się w tym rejonie poważnych utrudnień.
Rusza budowa Tramwaju na Rakowieckiej. Na Mokotowie znów wielkie utrudnienia
Tramwaj na Rakowieckiej — wizualizacja.

Autor: Tramwaje Warszawskie

Na Starym Mokotowie jeszcze nie opadł kurz po budowie Tramwaju do Wilanowa, a Tramwaje Warszawskie zaczynają tam już kolejną potężną inwestycję. Wyłożenie torów na Rakowieckiej ma pozwolić na wyczekiwane przez mieszkańców tej okolicy tramwajowe połączenie Puławskiej z aleją Niepodległości. Choć dwie arterie biegną do siebie równolegle i dzieli je niewielka odległość, to poruszanie się między nimi jest dość uciążliwe. Ta inwestycja ma to zmienić. Z Wilanowa do metra Pole Mokotowskie przedostać będzie można się w 15 minut, a podróż z Dolnej w to miejsce zajmie około 10 minut. 

Robotnicy krzątali się po Rakowieckiej już od dłuższego czasu, jednak do tej pory były to jedynie prace przygotowawcze. Teraz inwestycja ma ruszyć na całego. Jej pierwszy etap obejmie tory do skrętu z ul. Puławskiej w Rakowiecką. Przy okazji budowy metamorfozę przejść ma sama Rakowicka, miasto chce wyposażyć ją w nowe chodniki oraz drogę dla rowerów. 

Ostatecznie w wyniku tej inwestycji na Rakowieckiej mają pojawić się tory obsadzone rozchodnikiem, pobiegną one po północnej stronie ulicy, na której zaplanowane zostały cztery perony. Uspokojony ma zostać ruch na jezdni, będzie ona miała 6 metrów szerokości. Ponadto na Rakowieckiej posadzonych ma zostać 39 dużych drzew, z kolei 13 zostanie przesadzonych, a 11 usuniętych. Nowe nasadzenia mają mieć 5 metrów wysokości i obwody pnia wynoszące minimum 25 cm. Przybędzie tam także 900 krzewów i ponad 3 tys. bylin, traw oraz kwiatów cebulowych. 

Znów duże utrudnienia na Mokotowie

Choć miasto nie przewiduje większych utrudnień w kursowaniu tramwajów w czasie tej inwestycji, to na problemy muszą gotowi być kierowcy. 16 czerwca o godzinie 22:00 zamknięta zostanie ulica Rakowiecka od Puławskiej do Starościńskiej oraz jezdnia ulicy Puławskiej w kierunku Ursynowa, od Goworka do Narbutta. Utrudnienia będzie można ominąć ulicą Stefana Batorego, aleją Niepodległości i ulicą Madalińskiego. Na ulicy Waryńskiego kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas do jazdy prosto i dwa do skrętu w lewo w Goworka. Stamtąd będą oni mogli wjechać na Puławską tylko w prawo. 

Na samej Rakowieckiej zakaz ruchu będzie obowiązywał za skrzyżowaniem ze Starościńską, nie będzie on dotyczył jedynie dojazdów do posesji oraz do MON. Od Starościńskiej do Sandomierskiej kierowcy pojadą w każdą stronę tylko jednym pasem. Stamtąd będą mogli wyjechać w stronę alei Niepodległości. W czasie remontu zabronione będzie także parkowanie w wyznaczonych zatokach, za Sandomierską dojechać będzie można jedynie do posesji przy ulicy Rakowieckiej 1/3 i 5.

autor: Tramwaje Warszawskie

Zmiany dotkną również Olszewskiej, gdzie zmieniony zostanie kierunek ruchu, kierowcy pojadą od ulicy Sandomierskiej do Puławskiej. Stamtąd dojadą jednym pasem do Rejtana. Puławską za skrzyżowaniem z Rejtana pojechać będą mogły jedynie osoby zmierzające do posesji przy Puławskiej 18. 

Jednocześnie rowerzyści nadal będą mogli jeździć ścieżkami wyznaczonymi na Starościńskiej, Sandomierskiej, Olszewskiej i Rejtana. Pas dla rowerów zostanie wyznaczony też wzdłuż pasa ruchu na Puławskiej, pomiędzy Olszewską a Rejtana.

Utrudnienia dotkną również komunikację miejską. Inaczej pojadą autobusy: 119 (w kierunku Rakowiecka-Sanktuarium),  167 (w kierunku Stare Bemowo/Fort Radiowo) i 168 (w kierunku Woronicza). Najpierw skręcą one z ulicy Goworka w prawo w Puławską, a następnie ruszą Waryńskiego i Stefana Batorego na swoje stałe trasy. Pojawią się dodatkowe specjalne przystanki na Stefana Batorego.

autor: Tramwaje Warszawskie

Drugi etap budowy Tramwaju na Rakowieckiej

Drugi etap prac, który będzie odbywał się przy skrzyżowaniu alei Niepodległości i Rakowieckiej jest zaplanowany na przełom trzeciego i czwartego kwartału tego roku. Jednak etap powodujący utrudnienia w tamtej okolicy jest zaplanowany dopiero na drugi kwartał 2025 roku. Wówczas odbędzie się także remont torów tramwajowych na alei Niepodległości


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
P 12.06.2024 23:41
Aż nie chce się wierzyć, że pomimo takiego zwężenia Rakowieckiej po przebudowie (z 4 do 2 pasów, czyli o połowę), po żadnej ze stron nie przewidziano drogi dla rowerów. Jak to możliwe, skoro dwa nowo powstające tory tramwajowe będą węższe niż dwa likwidowane pasy dla samochodów? Tym bardziej, że tam i bez zwężania jezdni zawsze było dość miejsca, przynajmniej od strony SGH (północnej), tylko brakowało woli jakichkolwiek doraźnych zmian, w oczekiwaniu na budowę trasy tramwajowej. Dopiero co dziś ogłoszono, że w ramach istniejących prac powstanie droga wzdłuż Puławskiej od Waryńskiego do… Olszewskiej (czyli niecałe 300 m). I co to w takim razie da? O ile likwidację przejazdu rowerem przez Goworka po przebudowie można jeszcze tłumaczyć brakiem miejsca po dołożeniu torów tramwajowych, to tutaj już naprawdę nie ma żadnego usprawiedliwienia dlaczego nie jest to przewidziane.

Reklama
NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama