Jak przekazują Tramwaje Warszawskie, wykonawca inwestycji od poniedziałku 5 sierpnia zamknięta jest jedna z nitek ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Kierowcy pojadą w obu kierunkach drugą jezdnią. Taką decyzję podjęło Konsorcjum ZUE i FABE w związku z przygotowywaniem się do przebudowy podziemnych instalacji, w miejsce których powstanie pierwszy tunel tramwajowy w stolicy.
W pasie dzielącym jezdnie ul BW 1920 r. budowane są przewiązki, które umożliwią wprowadzenie większych zmian w organizacji ruchu. Spodziewane będzie zamknięcie całości drogi, lecz to jeszcze przed nami.
Kierowco uważaj na utrudnienia
Wykonawca zamknął jedną jezdnię ul. BW 1920 r. 5 sierpnia o godz. 5. w kierunku Al. Jerozolimskich, na odcinku pomiędzy ul. Szczęśliwicką, a parkiem Pięciu Sióstr. Na drugiej, nadal otwartej jezdni, kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
Zmiany w organizacji ruchu wprowadzono już na skrzyżowaniu z ul. Grójecką. Od strony Al. Krakowskiej kierowcy skręcą w BW 1920 r. tylko z jednego pasa. Z sąsiedniego będzie można tylko zawrócić.
Jadący ul. BW1920 r. od Grójeckiej na drugą nitkę przejadą na skrzyżowaniu ze Szczęśliwicką, tak ominą powstający wykop tunelu, a następnie wrócą na właściwą jezdnię na wysokości parku Pięciu Sióstr.
Z Al. Prymasa Tysiąclecia kierowcy pojadą prosto dwoma pasami. Węziej będą mieli już przed skrzyżowaniem z Al. Jerozolimskimi. Na wysokości parku w kierunku ul. Grójeckiej będzie już tylko jeden pas. Pełną szerokość jezdni kierowcy odzyskają za ul. Szczęśliwicką.

Widzą listę utrudnień oraz objazdów przygotowanych przez Tramwaje Warszawskiego oraz wykonawcę pozostanie pytanie - co z dojazdem do posesji? Jak czytamy w komunikacie z ul. BW 1920 r. będzie nadal połączona z drogami wewnętrznymi, prowadzącymi do budynków w których mieści się hotel, Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia oraz blok pod nr 18.
Problemy czekają także na pieszych i pasażerów
Utrudnienia dotyczą także pieszych i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP). Zamknięte są dwa przejścia przez ul. BW 1920 r. Mowa o zebrach w okolicy ul. Szczęśliwickiej i bloku nr 18. Czynne będzie przejście jedynie po drugiej stronie skrzyżowania. Z kolei po stronie ulicy przy której jest plac budowy, piesi przejdą tylko do hotelu i uczelni. Chodnik wzdłuż parku będzie zamknięty.
Autobusy jadące w kierunku Al. Jerozolimskich zatrzymają się na tymczasowym przystanku przed skrzyżowaniem z ul. Szczęśliwicką. Zmiany w ruchu zostaną wprowadzone także w samych alejach, lecz to dopiero pieśń przyszłości.
Inwestycja robi wrażenie
Zgodnie z zapowiedziami Tramwajów Warszawskich, torowisko wybudowane wzdłuż ul. BW 1920 r., będzie miało ponad półtora kilometra długości, z czego aż 1/3 znajdzie się w tunelu. Ma to być pierwszy podziemny odcinek tramwajowy w stolicy. Większość trakcji, bo 900 m, zostanie pokrytych specjalną rośliną - rozchodnikiem.
Wybudowane mają zostać aż dwa podziemne przystanki tramwajowe. Pierwszy będzie zlokalizowany po południowej stronie Dworca Zachodniego, między peronami a Al. Jerozolimskimi. Drugi stanie po przeciwnej stronie dworca, po stronie Woli, w okolicy peronu nr 9.
W przyszłości miasto snuje plany o budowie także trzeciego przystanku w ok. nomen omen ul. Tunelowej. Jednak ten powstanie w ramach osobnej inwestycji do 2032 roku i korzystać z niego będą mogły raczej nasze dzieci i wnuki.
Być może najważniejszą informacją dla mieszkańców będzie to, że czas przejazdu z ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego ma wynieść 5 min. Z kolei w 15 m, mamy dojechać z Metra Politechnika. Według szacunków urzędników z tej trasy ma korzystać ponad milion pasażerów.
Po wybudowaniu wszystkich odcinków tramwaju do Wilanowa wygodne połączenie z drugim co do wielkości dworcem w Warszawie zyskają również mieszkańcy Woli i Bemowa. Inwestycja ma być gotowa do 2026 roku - jest to oczywiście termin wyznaczony przez urzędników. Wartość całej inwestycji wyniosła 363 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze