Anna ruszyła do pracy. Zaczęła drążyć nowy tunel metra

W miniony środowy poranek, 14 sierpnia, na Bemowie rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2. Tarcza o wdzięcznym imieniu TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowobudowane stacje – Karolin i Chrzanów.

W pierwszej kolejności tarcze Anna i jej „siostra” Krystyna będą miały do wywiercenia dwa tunele o długości ponad kilometra – tuż za szybem startowym, zlokalizowanym na stacji techniczno-postojowej Karolin, niedostępnej dla zwykłych pasażerów. Jako pierwsza ruszyła Anna. Gdy dotrze do stacji C2 Chrzanów, ekipy techników obsługujących te ogromne „wiertła” zostaną skierowane do drugiej tarczy, która rozpocznie drążenie tunelu prawego.

Na pierwszym odcinku obie, ogromne tarcze TBM, mają do ułożenia łącznie 1422 pierścieni obudowy tunelu. Po wydrążeniu pierwszych tuneli tarcze zostaną „przeciągnięte” przez korpus stacji.

Tarcza TBM Anna zaczęła drążyć tunel metra / autor: UM Warszawa

Następnie będą miały do wykonania dwa tunele o długości ponad 1,2 km, które połączą stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni odcinek, łączący budowę z działającą już linią będzie najkrótszy. Ma niecałe 600 m długości i kończy się na komorze torów odstawczych stacji Bemowo.

Stan prac na 15.08.2024 nie robi póki co wrażenia / autor: Metro Warszawa

Łącznie obie tarcze wydrążą aż 5688 metrów tunelu i ułożą 3792 pierścienie jego obudowy. Urzędnicy zapewniają, że prace związane z budową tuneli zakończą się w przyszłym roku, co biorąc pod uwagę liczne opóźnienia w innych inwestycjach, należy wziąć z dozą sceptycyzmu.

Postęp drążenia tarcz jest aktualizowany w każdą środę na stronie internetowej Metra Warszawskiego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.