236 mln zł — jest to suma dofinansowania, jakie warszawska spółka otrzymała w ramach umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska. Chodzi o zakup kolejnej partii autobusów elektrycznych. Tym samym obecna flota powiększy się o aż 80 tego typu pojazdów. Jak zapewniają urzędnicy, jest to zdecydowanie największa tego typu inwestycja w Polsce. Rekordowa jest także przekazana suma.
Cała inwestycja jest realizowana w ramach programu pn „Zielony transport publiczny”. Jest to już trzeci nabór, realizowany jak zawsze przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Dzięki temu na ulice Warszawy ma wyjechać 50 autobusów przegubowych oraz 30 zwykłych, o długości 12 metrów.
Nowe autobusy dostarczyć chcą Polacy, Hiszpanie i Chińczycy
Urzędnicy zapewniają, że nowe pojazdy zapewnią pasażerom komfortowe warunki podróży. Mowa tutaj m. in. o możliwości ładowania telefonu, klimatyzacji, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną. Nie zapomniano także o potrzebach osób z niepełnosprawnościami, jak np. niska podłoga.
Która firma dostarczy stolicy autobusy? Obecnie trwa przetarg, do którego zgłosiły się trzy firmy:
- polski Solaris Bus & Coach;
- hiszpański Irizar;
- oraz Busnex, przedstawiciel chińskiego Yutonga.
Całość inwestycji oszacowano na 328 mln zł. To oznacza, że dofinansowanie pokryje dokładnie 72,04 proc. całości. Resztę dołoży samo miasto. Środki przekazane z funduszu pochodzą z unijnego Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Nowe autobusy pojawią się najpewniej w okolicach roku 2026. Wtedy flota MZA będzie wynosiła aż 271 pojazdów.
Napisz komentarz
Komentarze