We wrześniu Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosili przetarg na budowę tunelu w ciągu ul. Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera”, pomiędzy Nowym i Starym Rembertowem. To inwestycja, która ma pozwolić na szybki przejazd przez tory. Początkowo termin otwarcia ofert wyznaczono na 22 listopada 2024 roku, a wykonawca miał mieć na zrealizowanie projektu 29 miesięcy. Według tego harmonogramu prace powinny się więc rozpoczynać. Problem w tym, że wykonawcy nie wyłoniono do tej pory.
Przetarg na budowę tunelu w Rembertowie z opóźnieniem
Sprawą zainteresował się radny Rembertowa Adam Prasek, który w swojej interpelacji podkreśla, że mieszkańcy niepokoją się opóźnieniami w inwestycji. Jak dowiadujemy się z odpowiedzi na jego pismo, przetarg rzeczywiście się wydłuża.
- W postępowaniu, którego przedmiotem jest: „Wykonanie robót budowlanych polegających na: a) Rozbudowie drogi powiatowej nr 5607W-al. Gen. A. Chruściela „Montera" wraz z budową tunelu drogowego (...); b) Budowie drogi gminnej - ul. Pociskowej." termin składania i otwarcia ofert został przedłużony ze względu na fakt, iż w wyniku wniosków Wykonawców biorących udział w postępowaniu – informuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
Na wniosek wykonawców urzędnicy przedłużyli termin, by mogli oni przygotować oferty i zapoznać się ze zmianami.
- Aktualnie procedura jest na etapie pytań i odpowiedzi do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Termin składania i otwarcia ofert wyznaczono na 31.01.2025 г. – informuje SZRM, zaznaczając, że kolejne opóźnienia nie są obecnie przewidywane.
Tunel w Rembertowie. Jak ma wyglądać?
Nowy tunel ma rozpoczynać się na skrzyżowaniu ulicy Marsa i Ilskiego od ronda, następnie droga poprowadzi pod torami kolejowymi oraz ulicą Cyrulików. Zaplanowano tam jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu oraz przystanki autobusowe. Mają one zostać skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy przy pomocy łączników. Kierowcy z tunelu będą wyjeżdżali na wysokości ulicy Strażackiej, pośrodku al. Chruściela „Montera”. U zbiegu tej ulicy z ulicą Cyrulików powstanie kolejne rondo.
Zmiany obejmę też ul. Bellony od skrzyżowania z Pociskową do likwidowanego przejazdu, a także Marsa od przejazdu do Ilskiego. Po przebudowie będą to drogi jednokierunkowe w stronę ronda z ruchem rowerowym dopuszczonym pod prąd. Jednocześnie ulica Pociskowa uzyska połączenie z Ilskiego. Będzie to droga dwukierunkowa z chodnikami po obu stronach. Dodatkowo po południowej stronie torów powstaną chodniki po obu stronach jezdni. Z kolei po stronie północnej torów kolejowych chodniki powstaną po obydwu stronach al. Chruściela „Montera” i ul. Cyrulików.
Napisz komentarz
Komentarze