Reklama

Budowa tunelu w Rembertowie złapała poślizg. Kiedy kierowcy przejadą pod torami?

Budowa tunelu w Rembertowie z opóźnieniem. Przetarg na roboty budowlane inwestycji, która ma pozwolić na szybkie przejazd przez tory, się przeciąga. Początkowo miał zostać rozstrzygnięty już w listopadzie 2024 roku, jednak wykonawcy nie wyłoniono do dziś.
Tu ma powstać tunel w Rembertowie.
Tu ma powstać tunel w Rembertowie.

Autor: SZRM

We wrześniu Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosili przetarg na budowę tunelu w ciągu ul. Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera”, pomiędzy Nowym i Starym Rembertowem. To inwestycja, która ma pozwolić na szybki przejazd przez tory. Początkowo termin otwarcia ofert wyznaczono na 22 listopada 2024 roku, a wykonawca miał mieć na zrealizowanie projektu 29 miesięcy. Według tego harmonogramu prace powinny się więc rozpoczynać. Problem w tym, że wykonawcy nie wyłoniono do tej pory. 

Przetarg na budowę tunelu w Rembertowie z opóźnieniem

Sprawą zainteresował się radny Rembertowa Adam Prasek, który w swojej interpelacji podkreśla, że mieszkańcy niepokoją się opóźnieniami w inwestycji. Jak dowiadujemy się z odpowiedzi na jego pismo, przetarg rzeczywiście się wydłuża.

- W postępowaniu, którego przedmiotem jest: „Wykonanie robót budowlanych polegających na: a) Rozbudowie drogi powiatowej nr 5607W-al. Gen. A. Chruściela „Montera" wraz z budową tunelu drogowego (...); b) Budowie drogi gminnej - ul. Pociskowej." termin składania i otwarcia ofert został przedłużony ze względu na fakt, iż w wyniku wniosków Wykonawców biorących udział w postępowaniu – informuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. 

Na wniosek wykonawców urzędnicy przedłużyli termin, by mogli oni przygotować oferty i zapoznać się ze zmianami. 

- Aktualnie procedura jest na etapie pytań i odpowiedzi do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Termin składania i otwarcia ofert wyznaczono na 31.01.2025 г. – informuje SZRM, zaznaczając, że kolejne opóźnienia nie są obecnie przewidywane. 

Tunel w Rembertowie. Jak ma wyglądać?

Nowy tunel ma rozpoczynać się na skrzyżowaniu ulicy Marsa i Ilskiego od ronda, następnie droga poprowadzi pod torami kolejowymi oraz ulicą Cyrulików. Zaplanowano tam jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu oraz przystanki autobusowe. Mają one zostać skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy przy pomocy łączników. Kierowcy z tunelu będą wyjeżdżali na wysokości ulicy Strażackiej, pośrodku al. Chruściela „Montera”. U zbiegu tej ulicy z ulicą Cyrulików powstanie kolejne rondo. 

Zmiany obejmę też ul. Bellony od skrzyżowania z Pociskową do likwidowanego przejazdu, a także Marsa od przejazdu do Ilskiego. Po przebudowie będą to drogi jednokierunkowe w stronę ronda z ruchem rowerowym dopuszczonym pod prąd. Jednocześnie ulica Pociskowa uzyska połączenie z Ilskiego. Będzie to droga dwukierunkowa z chodnikami po obu stronach. Dodatkowo po południowej stronie torów powstaną chodniki po obu stronach jezdni. Z kolei po stronie północnej torów kolejowych chodniki powstaną po obydwu stronach al. Chruściela „Montera” i ul. Cyrulików.

Koncepcja budowy tunelu w Rembertowie.
Koncepcja budowy tunelu w Rembertowie / autor: SZRM.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kamil 22.01.2025 00:08
W godzinach gdy ludzie wracają z pracy są tak niemiłosierne korki na przejeździe kolejowym, że korek sięga tam gdzie jest skrzyżowanie marsa z rekrucką. Ci co mieli możliwości i pieniądze już dawno wyprowadzili się z Rembertowa bo jak na rok 2025 to jest kompletny żart, żeby tyle czekać na ten tunel.....

Robert 21.01.2025 19:11
W maju Sulejówek odda drugi tunel, później Wesoła zacznie budowę swojego tunelu, e sumie mogli by już zacząć budowę ale czekają aż Sulejówek skończy swój, dopiero wtedy Rembertów zacznie budować swój tunel. Prawdopodobnie w w 2027 roku.

Rafał 21.01.2025 23:52
A dlaczego nie mogą budować tuneli w tym samym czasie?

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama