Ryanair stawia jednak na Chopina
W 2025 roku Ryanair zamierza przygotować miejsca dla nawet 20 mln pasażów. Mowa o rozbudowanym letnim rozkładzie lotów, których łącznie będzie ponad 300. Dodatkowo w tej liczbie znajdują się 23 nowe kierunki, takie jak Warszawa Chopin – Piza. Spółka w informacji prasowej rozpisuje się o miliardowych inwestycjach, nowych samolotach i rozwoju regionalnym. Niestety większość nowości ominie Warszawę szerokim łukiem.
Ryanair niestety traci zainteresowanie lotniskiem Warszawa-Modlin. Jest to jedyny port, w którym spółka informuje o spadkach. Na Modlinie ruch zostanie ograniczony aż o 50 proc. W liczbach bezwzględnych wynosi to ok. milion miejsc mniej! Dodatkowo lotnisko straci jeden samolot. Z dotychczasowych pięciu, stacjonować tam będą cztery. Taki stan rzeczy nie powinien dziwić, ponieważ polityka wycofywania się z Modlina prowadzona jest przez Ryanaira co najmniej od sierpnia 2024 roku. Więcej o tym pisaliśmy w tym artykule.
Modlin ma jednak przyszłość
Rozbudowa Centralnego Portu Komunikacyjnego może okazać się zbawienna dla portu w Modlinie. Równo pół miliarda to zakładany koszt rozbudowy lotniska w Modlinie. Zarząd portu ma już gotowy kosztorys i właśnie wybiera inwestora zastępczego, który poprowadzi budowę. Port ma się powiększyć do 2028 roku. Modlin ma przejąć tzw. loty low-cost, oferowane przez przewoźników, dla których CPK będzie zbyt drogie.
Napisz komentarz
Komentarze