Maja Kleczewska-Kondrat została zarekomendowana przez komisję prezydentowi Warszawy. Drugie posiedzenie komisji odbyło się 24 stycznia. W trakcie posiedzenia przeprowadzono rozmowy indywidualne ze wszystkimi kandydatkami i kandydatami, którzy spełnili warunki formalne konkursu. Rozmowy dotyczyły kwestii prawnych, organizacyjnych i funkcjonowania teatru, a przede wszystkim programów działania oraz rozwoju instytucji.
Biogram nowej dyrektorki
Maja Kleczewska-Kondrat studiowała psychologię na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserię w Akademii Teatralnej w Warszawie, gdzie obecnie pracuje jako wykładowczyni na kierunku reżyserii. Jest absolwentką krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych, debiutowała spektaklem „Jordan” A. Reynolds and M. Buffini w 2001 roku w Teatrze Słowackiego w Krakowie. Zawodowo związana z teatrami w Krakowie, Warszawie, Hamburgu, Ljublianie, Poznaniu, Opolu, Bydgoszczy, Wałbrzychu.
Jej spektakle były pokazywane na festiwalach m.in.: w Wenecji („Wściekłość” Jelinek), Paryżu („Sen nocy letniej” Szekspira), Londynie („Makbet” Szekspira), Berlinie („Sen nocy letniej” Szekspira), Tibilisi („Zmierzch bogów” wg scenariusza L. Viscontiego), Seulu („Makbet” Szekspira), Madrycie („Pod presją” wg scenariusza J. Cassavetesa).
Była wielokrotnie nagradzana, m.in.: Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, Paszportem Polityki czy Grand Prix Boska Komedia.
W 2017 roku została laureatką Srebrnego Lwa weneckiego Biennale za innowacje w teatrze.
Koncepcja teatru. „Zabierze głos w debacie publicznej”
Jak podkreśla stołeczny ratusz, zgodnie z założeniami teatr ma prezentować szerokie spektrum artystyczne, od klasyki do awangardy. Ma zabierać głos w debacie publicznej oraz pozostać popularnym i dostępnym dla szerokiej publiczności. Będzie to miejsce otwarte dla młodych twórców oraz ich nowej, młodej publiczności.
Ustalono też priorytety programowe. Wśród nich są m.in.: rozwój współpracy z międzynarodowymi instytucjami i ośrodkami artystycznymi, także ze środowiskiem nowych mediów, projektowanie nowych, dużych produkcji tak, by zachować równowagę między kosztami eksploatacji a wpływami ze sprzedaży biletów, włączanie mieszkańców Warszawy w działania teatru przez program warsztatów, dyskusji, spotkań, efektywne wykorzystywanie zasobów instytucji do tworzenia przestrzeni prezentacji wydarzeń interdyscyplinarnych, koncertów, wystaw.
Skład Komisji konkursowej
Komisja konkursowa obradowała w składzie: Aldona Machnowska-Góra – przedstawicielka m.st. Warszawy, przewodnicząca komisji; Artur Jóźwik i Aneta Subda-Kamola - przedstawiciele m.st. Warszawy; Renata Derejczyk i Małgorzata Mostek-Łączyńska – przedstawicielki Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego; Ewa Leśniak - Związek Artystów Scen Polskich ZASP - Stowarzyszenie; Łukasz Molski – Stowarzyszenie Dyrektorów i Dyrektorek Samorządowych Instytucji Kultury; Robert Dobak i Andrzej Kłak – przedstawiciele organizacji związkowych działających w Teatrze Powszechnym.
Napisz komentarz
Komentarze