W pierwszy weekend lutego ruszyła wymiana oświetlania na stacji Kabaty i przyległych do niej tunelach. Na odcinku od Kabat do Imielina do demontażu jest ponad 7 tys. opraw oświetleniowych, a także okablowanie, system zabezpieczenia i sterowania. Choć część pracy już się zaczęła, to dalszy etap będzie wymagał wyłączenia zasilania i wstrzymania pociągów. Modernizacja będzie prowadzona w nocy i w weekendy. Wówczas metro będzie kursowało na krótszej trasie, uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza.
W lutym i marcu w soboty i niedziele:
- 22-23.02,
- 1-2.03,
- 8-9.03,
- 15-16.03
- i 22-23.03.2025 r.
pociągi metra będą kursowały między stacją Młociny a Ursynowem, przy czym kursy w noce z piątków na soboty będą realizowane normalnie. Linia zastępcza autobusowa ZM1 pojedzie po trasie metra z Kabat do przystanku przy stacji Stokłosy. W soboty, w najpopularniejszych godzinach, autobusy będą kursowały co ok. 3 minuty, w niedziele co ok. 5 minut. Z kolei pojazdy linii 710 i 742 dojadą do metra Stokłosy (a nie jak standardowo, na Kabaty) – z ulicy Wąwozowej pojadą w al. KEN i dalej jak ZM1.
Warszawa wymienia oświetlenie w tunelach metra
Prace w tunelach mają na celu wymianę starych opraw oświetleniowych na nowe, które będą bardziej ekologiczne.
- Nowe oświetlenie wykonane zostanie w energooszczędnej technologii LED – takie lampy zużywają ok. 10 razy mniej energii niż tradycyjne żarówki, dając przy tym większy strumień świetlny. W projekcie uwzględniono także współczesne przepisy przeciwpożarowe i zaprojektowano nowe, niepalne i nierozprzestrzeniające ognia okablowanie. Zastosowanie nowoczesnych technologii oświetleniowych nie tylko przyczyni się do obniżenia zużycia energii, ale także poprawi jakość oświetlenia, co wpłynie na większą wygodę użytkowania stacji metra i lepsze postrzeganie przestrzeni – w tym również dla osób z ograniczonymi możliwościami w poruszaniu się – wskazuje urząd miasta.
Jednocześnie ZTM planuje ogłosić przetarg na wymianę oświetlenia na kolejnych odcinkach metra. Na czterech stacjach: Wierzbno, Pole Mokotowskie, Politechnika i Centrum prace byłyby realizowane w 2026 roku. W opracowaniu jest także dokumentacja projektowa na modernizacje oświetlenia na stacjach: Natolin, Imielin, Stokłosy, Ursynów, Służew, Wilanowska, Racławicka wraz z tunelami.
Napisz komentarz
Komentarze