Reklama

Ceny biletów WKD się zmieniają. Od marca drożej

Od 3 marca droższe bilety Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Spółka wydała oświadczenie, w którym podaje nowe stawki dla większości rodzajów biletów, nie tylko jednorazowych. Przewoźnik swoje działania tłumaczy rosnącymi kosztami działalności, w tym utrzymania infrastruktury kolejowej.
Pociąg WKD
Przyczynami zmian ma być m. in. inflacja i wzrost płacy minimalnej

Autor: WKD Warszawa

Jakie ceny biletów WKD? Od marca drożej

WKD zdecydowała się podnieść ceny biletów po raz pierwszy od pięciu lat. Ostatnia bowiem podwyżka miała miejsce na początku 2020 roku. Spółka swoją decyzję tłumaczy wzrostem kosztów swojego funkcjonowania. Wśród innych powodów wymieniono: inflację, wzrost cen energii, wzrost płacy minimalnej oraz konieczność utrzymania taboru i infrastruktury kolejowej. 

Podwyżka dotknęła kilku rodzajów biletów: jednorazowych oraz okresowych. Zmiany weszły w życie 3 marca. Podwyżce nie ulegają ceny biletów jednorazowych do 19 minut, które nadal będą kosztować 4,10 zł. Bez zmian pozostaje także bilet abonamentowy do 19 min (20,50 zł). Podwyżce uległy ceny, chociażby 38-minutowych biletów jednorazowych, z 5,50 zł na 6,30 zł.

Jednocześnie WKD dodaje, że ceny biletów jednorazowych wynikające z ofert biletów miejskich, tj. – dla mieszkańców Gminy Grodzisk Mazowiecki, mieszkańców miasta Pruszków, mieszkańców Gminy Michałowice, mieszkańców miasta Podkowa Leśna oraz biletów dla pracowników kolei oraz ich rodzin – pozostają na niezmienionym poziomie.

Zmianie ulegną głównie ceny biletów II i III strefy / źródło: WKD

Dokładne zmiany dot. biletów jednorazowych można znaleźć pod tym linkiem. WKD publikuje dodatkowo tabele i zestawienie zmian cen biletów okresowych, dostępne tutaj.

Jak dokonać zwrotu?

W związku ze zmianą cen biletów jednorazowych wyłącznie w II i III strefie czasowej, podróżni, którzy po 2 marca będą posiadali bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej, mogą dokonać zwrotu biletów jednorazowych, zakupionych przed 3 marca 2025 roku. Zwrotu mogą dokonać w drodze pisemnej. 

Reklamacje wraz z oryginałami niewykorzystanych biletów można składać w terminie 6 miesięcy od daty wprowadzenia zmiany cen:

  1. korespondencyjnie lub w siedzibie WKD: Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz. (Kancelaria Główna);
  2. w dowolnej kasie biletowej WKD (Warszawa Śródmieście WKD, Warszawa Ochota WKD, Warszawa Zachodnia WKD, Pruszków WKD, Komorów, Podkowa Leśna Główna, Grodzisk Maz. Radońska).

W przypadku zakupienia biletów w automatach biletowych reklamacje przyjmowane są w punkcie obsługi przy Al. Jerozolimskich 181A. Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama