Reklama

Tramwaje Warszawskie planują informatyczną rewolucję? Nowy system miałby informować o zapełnieniu pojazdów

Tramwaje Warszawskie prowadzą konsultacje rynkowe, które stanowią badanie gruntu przed ewentualnym wdrożeniem Systemu Informacji Pasażerskiej Czasu Rzeczywistego. Urzędnicy myślą o zmianie systemu, która umożliwiłaby m.in. podawanie danych na temat zapełnienia pojazdu, a także informacji o zmianach trasy, czy o wyposażeniu w klimatyzację.
Tramwaj na Wilanowie w Warszawie.
Tramwaj na Wilanowie w Warszawie.

Autor: Maciej Gillert / Raport Warszawski

Tramwaje Warszawskie ogłosiły konsultacje rynkowe dotyczące dostawy wraz z wdrożeniem Systemu Informacji Pasażerskiej Czasu Rzeczywistego. Jak zaznaczają urzędnicy, ich celem jest doradztwo oraz uzyskanie informacji, które będą niezbędne do przygotowania zamówienia docelowego na system. Obecnie więc są oni na etapie zbierania wiedzy w tym temacie. 

- Celem wstępnych konsultacji rynkowych jest zebranie informacji przed ewentualnym przetargiem. Udział w konsultacjach zgłosiło sześć podmiotów. Uzyskujemy wiedzę na temat dostępnych rozwiązań, poznajemy możliwości techniczne firm, porównamy ich rozwiązania z tymi funkcjonującymi u nas. Dopiero na tej podstawie podejmiemy decyzję, czy wymiana bądź modyfikacja systemu jest optymalna finansowo i przyniesie korzyści pasażerom – oraz jakich konkretnie rozwiązań będziemy wymagać w specyfikacji zamówienia – tłumaczy nam rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.

Nowy Systemu Informacji Pasażerskiej Czasu Rzeczywistego w warszawskich tramwajach? Co może się zmienić?

Konsultacje mają dotyczyć kilku potencjalnych rozwiązań. Chodzi o moduł prognozujący, czyli oprogramowanie generujące w czasie rzeczywistym prognozy z wielu źródeł odjazdów z ponad 600 przystanków komunikacji miejskiej w Warszawie. Taki system miałby podawać informacje o przewidywanym czasie odjazdu, ale też o jego napełnieniu, o tym czy ma klimatyzację, o zmianach tras i przystosowaniu tramwaju do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Ponadto Tramwaje Warszawskie myślą też o wprowadzeniu modułu interfejsu wymiany danych, a także modułu diagnostycznego. To oprogramowanie wykrywające problemy związane z działaniem modułu prognozującego. Z kolei moduł administracyjny ma umożliwiać odczytywanie archiwum predykcji, podgląd topologii tras, wprowadzanie parametru korekty, ilość pojazdów i czas wykrycia dla zatrzymania.

- Myślimy o modyfikacji systemu predykcji (szacowania czasu rzeczywistego pozostającego do przyjazdu tramwaju) oraz przebudowie architektury informatycznej systemu zakresie komunikacji z systemu z tablicami na przystankach. To jednak – podkreślam – pewne pomysły i wstępnie zamierzenia, a nie decyzja o wdrożeniu konkretnych rozwiązań. Na razie badamy możliwości – tłumaczy nam Witold Urbanowicz. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama