Stacja Techniczno-Postojowa (STP), która powstaje na zachodnim końcu drugiej linii metra, nabiera konkretnych kształtów. Stoją już wszystkie budynki, między innymi ten z pomieszczeniami biurowymi, do którego wprowadzą się pracownicy Metra Warszawskiego z różnych działów. Widać także bryły przyszłych pomieszczeń – kładziona jest posadzka, malowane są ściany.
Baza dla pociągów metra
Ostatecznego kształtu nabrały hale i budynki, w których serwisowane będą pociągi. Przygotowane są dla nich już tory i kanały, do których będą schodzić pracownicy, by przeprowadzać przegląd składów. Podobnie jest w przypadku stanowisk, gdzie pociągi będą myte i odkurzane.
Na zewnątrz ułożonych jest coraz więcej torów, po których składy będą wjeżdżać i wyjeżdżać z nowej stacji techniczno-postojowej. Wyraźnie wyróżnia się też konstrukcja tunelu, prowadzącego bezpośrednio pod ziemię do linii M2. Nad całością zabudowań góruje budynek nastawni, skąd dyspozytorzy sterować będą ruchem pociągów i pojazdów pomocniczych na terenie STP.
Krystyna przebiła się w Dzień Kobiet
Prace regularnie prowadzone są również na przyszłych stacjach pasażerskich. Murowane są pomieszczenia użytkowe w częściach technicznych na stacji Chrzanów. Tam można zobaczyć też schody, którymi pasażerowie będą szli na antresolę przystanku, czyli poziom -1.
W ostatnich tygodniach pojawiły się informacje o chwilowych utrudnieniach w ruchu na ul. Lazurowej, związanych z przejściem tarcz TBM pod jezdnią. Najpierw do stacji Lazurowa przebijała się tarcza Anna. A TBM Krystyna zrobiła to niedługo później – dotarła do stacji Lazurowa w Dzień Kobiet. Teraz przed obiema maszynami jeszcze około półkilometrowy odcinek do obecnie „krańcowej” stacji linii M2 – Bemowo. Gdy obie wykonają swoją pracę, powstanie połączenie pomiędzy działającym odcinkiem M2, a tym budowanym.

Bemowski odcinek linii M2
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje:
- C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ul. Górczewskiej i Lazurowej;
- C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ul. Rayskiego i Szeligowskiej;
- C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ul. Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Za stacją C1 powstaną podziemne tory dojazdowe do budowanej STP. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi taboru przeznaczonego do przewozu pasażerów na drugiej linii metra. Ponadto, w ramach przedsięwzięcia, wybudowane będą dwie wentylatornie.

Napisz komentarz
Komentarze