W niedzielę 23 marca rusza remont wiaduktów przy Rondzie Radosława. To wysłużony most nad torami kolejowymi, przy Arkadii, który jest jedną z najbardziej obleganych tras tramwajowych w stolicy. Przez godzinę przejeżdża tu nawet 60 tramwajów. Inwestycja bezpośrednio wpłynie na dziesiątki tysięcy mieszkańców Warszawy. Most stanowi główne połączenie Żoliborza i Bielan z Wolą oraz Śródmieściem.
- Trwa już wdrażanie czasowej organizacji ruchu w związku z remontem. Torowisko jest bardzo wyeksploatowane, ostatni remont odbył się w 2002 roku. Przykładowo, ostatnio miało miejsce zdarzenie, uszkodzenie szyny, które wstrzymało ruch na dwie godziny. Nie możemy udawać, że nie widzimy problemu - tłumaczy Konrad Niklewicz, wiceprezes Tramwajów Warszawskich.
Od 23 marca wiaduktem nie pojadą tramwaje. Utrzymany zostanie ruch tramwajowy na ul. Bronowskiego, gdzie powstanie tymczasowa zawrotka. Z drugiej strony końcem będzie Rondo Radosława.
Remont potrwa do 25 maja.
- W ramach pierwszego etapu remontu musimy ponad pół tysiąca ton materiałów zerwać. Torowisko musimy wydłubać, pociąć na kawałki i wywieźć. Potem trzeba zamontować ok. 480 ton płyty węgierskiej oraz dodać ok. 50 ton szyny - tłumaczy Niklewicz.
W sumie do położenia będzie ponad 2000 ton tłucznia oraz 500 ton podkładów czy 150 ton szyny. Wymieniona zostanie całą podbudowa.
Prace w większości poprowadzą zakłady własne Tramwajów Warszawskich. Prace w trybie dwu- i trzyzmianowym. Jak słyszymy, przeprowadzane prace pozwolą wydłużyć żywotność torów na wiadukcie o kolejne dwadzieścia lat.
Szczegółowo pisaliśmy o tym.
Od 20 marca pod blokami przy ul. Broniewskiego 4 i 6 znikną, na czas remontu, zniknie około trzydziestu miejsc parkingowych. To konieczne do prowadzenia prac.
Od soboty do wtorku pojawią się informatorzy
Remont wiaduktu Al. Jana Pawła II. Co się zmieni?
- Wprowadzamy czasową organizację ruchu, która m.in. na Broniewskiego wprowadzi buspas. Umożliwi on bardzo intensywne kursowanie komunikacji zastępczej - tłumaczy Konrad Niklewicz.
- Uruchamiamy dwa autobusy zastępcze. Pierwszy to Z-33, który przejmie większość pasażerów i będzie kursował w szczycie co 4 minuty. Będzie ruszał z Parku Olszyna. dojedzie do przystanku przy Rondzie Radosława, będzie miał kraniec przy ul. Dzika, gdzie dzisiaj kraniec ma linia 500. Druga linia to Z-17 z Metra Marymont do ul. Stawki. Będzie jeździła co 15 minut, jej zadaniem będzie połączenie metra z frontem robót - mówi Paweł Mudant, kierownik ZTM.
A jak pojadą tramwaje?
- Do placu Grunwaldzkiego dojadą dwie tymczasowe linie: 73 z Metra Młocin i 78 z Bemowa.
- Nie będzie kursowała linia 28. W zamiast linia 27 z Cmentarza Wolskiego pojedzie do Ronda Radosława i dalej do Dworca Wschodniego.
- Linia 24 zostanie wydłużona do pętli Piaski, a 22 do Metra Płocka.
- Linia 17 (co 8 minut w szczycie) pojedzie objazdem przez Słowackiego i Mickiewicza, a linia 33 (co 4 minuty w szczycie) dojedzie do Ratuszowej ZOO, gdzie zostanie uruchomiona tymczasowa pętla.
- Linia 28 nie będzie kursowała.

Napisz komentarz
Komentarze