7 kwietnia 1995 roku warszawskie metro po raz pierwszy wyruszyło na trasie Kabaty – Politechnika. 11 kilometrów, 11 stacji i tysiące zachwyconych pasażerów. Dziś, po 30 latach, metro to już dwie linie, 39 stacji i 41,5 km tras, przewożące setki tysięcy osób dziennie.
– Ursynów, jako jedna z pierwszych dzielnic Warszawy, zyskał dostęp do metra, co znacząco poprawiło jakość komunikacji mieszkańców – przypomina Arkadiusz Dziedzic z Otwartego Ursynowa.
Postulaty Otwartego Ursynowa: zadaszenia, windy i darmowe bilety
Z okazji jubileuszu stowarzyszenie Otwarty Ursynów wysunęło konkretne żądania wobec władz Warszawy:
- Dalszy rozwój sieci metra – więcej linii i połączeń.
- Zadaszenie wszystkich wejść na stacjach, szczególnie na Ursynowie.
- Budowa wind przy każdym wejściu – dla osób z niepełnosprawnościami i rodzin z dziećmi.
- Darmowa komunikacja dla uczniów i studentów – wsparcie edukacji i mobilności młodych warszawiaków.
– Uważamy, że poprawa oferty komunikacji publicznej w Warszawie będzie służyła jej promocji, dostępności i bezpieczeństwu – podkreśla Paweł Lenarczyk, przewodniczący stowarzyszenia.

Metro przyszłości?
Radni wskazują, że metro to nie tylko wygoda, ale też kluczowy element niskoemisyjnego transportu. W dobie zmian klimatycznych wspieranie proekologicznych działań leży w interesie nie tylko mieszkańców Warszawy, ale i jej władz.
– Rozwój metra powinien być traktowany priorytetowo jako sposób na wspieranie ekologicznego transportu – mówi Paweł Nowocień, wiceprzewodniczący stowarzyszenia.
Petycja w tej sprawie trafiła już do Prezydent Warszawy i Przewodniczącej Rady m.st. Warszawy. Czy uda się zrealizować postulaty radnych Ursynowa? Czas pokaże.
Napisz komentarz
Komentarze