Reklama

Al. Waszyngtona ma przejść gruntowną przebudowę. Najpierw powstaną ścieżki rowerowe

Aleja Waszyngtona w ciągu kilku najbliższych lat ma przejść gruntowną przebudowę. Remont będzie dotyczyć torowiska, ale także samej ulicy. Już teraz Tramwaje Warszawskie przygotowują się do wyłonienia wykonawcy początkowej koncepcji. „Na podstawie tych propozycji będzie można podjąć strategiczną decyzję, w którą stronę idziemy” – mówi Konrad Niklewicz, wiceprezes Tramwajów Warszawskich.
Torowisko na al. Waszyngtona — ulica ma przejść remont.
Torowisko na al. Waszyngtona — ulica ma przejść remont.

Autor: UM Warszawa

Torowisko na al. Waszyngtona w Warszawie jest w opłakanym stanie, dlatego Tramwaje Warszawskie zastanawiają się nad przyszłością tej ulicy. Pomniejsze remonty zostaną przeprowadzone już niedługo, gdyż miejscami stan torów jest tak zły, że nie mogą one dłużej czekać na modernizację. W drugiej połowie września odnowiony ma zostać ich fragment na skrzyżowaniu alei Waszyngtona z Kinową, a także na przecięciu tej arterii z Międzynarodową.

To jednak dopiero początek zmian, jakie czekają al. Waszyngtona. 

- W tej chwili przygotowujemy się do wyłonienia wykonawcy, początkowo koncepcji, a następnie projektu remontu w ciągu w al. Waszyngtona. Naszym założeniem jest, że autor tej koncepcji przedstawi kilka możliwych wariantów rozwiązań, jeżeli chodzi o możliwą organizację ruchu w al. Waszyngtona. Na podstawie tych propozycji będzie można podjąć strategiczną decyzję, w którą stronę idziemy – mówi Konrad Niklewicz, wiceprezes Tramwajów Warszawskich. 

Jak mówi wiceprezes, decyzja ta ma zostać podjęta z udziałem mieszkańców, a więc możemy spodziewać się w tej sprawie konsultacji społecznych. Gdy urzędnikom uda się wybrać najlepszy wariant, zlecą przygotowanie projektu budowlanego

Nie ukrywamy, że opowiadamy się za tym rozwiązaniem, które zagwarantuje bezpieczeństwo temu szpalerowi drzew przy al. Waszyngtona. Zleciliśmy ekspertyzę dendrologiczną, która pozwoli przeprowadzić remont w maksymalnie bezpieczny sposób dla drzew – mówi Niklewicz.

ZDM zbuduje ścieżki rowerowe na al. Waszyngtona

Przedsięwzięcie ma być skoordynowane z Zarządem Dróg Miejskich. Jak mówi zastępczyni dyrektora ZDM Karolina Gałecka, zanim jeszcze zacznie się gruntowny remont, na al. Waszyngtona mają pojawić się ścieżki rowerowe. Ponadto w ramach tegorocznych prac drogowcy odnowią część nawierzchni ulicy.

- Najszybciej uda się zrobić ścieżki rowerowe, to bezpieczne dla drzew, bo są tam szerokie chodniki. Tegoroczne roboty punktowe są skoordynowane z ZDM, rozmawiamy o odtworzeniu nawierzchni. W tym roku skłaniamy się do odtworzenia wyłącznie prawych pasów, gdyż docelowo tramwajarze planują remont tego odcinka – mówi Karolina Gałecka. 

Inwestycja ma być przeprowadzona w ramach budowy tramwaju na Gocław. Jak mówi wicedyrektora ZDM, realizacja tych planów, to wciąż perspektywa jeszcze kilku lat. 

Ankieta: Jak powinna wyglądać al. Waszyngtona po przebudowie?

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Rafał Wodzicki 02.07.2024 13:07
Projekt tramwaju na Gocław oraz metra tamże to złe projekty, usilnie przepychane przez latami, mimo zdania wielu ekspertów. Prezydent, jak i Burmistrz nie rozumieją tego i nie dopuszczają do siebie tej wiedzy.

P 02.07.2024 13:07
Dobrze, że coś ruszyło. Dotąd były wymówki, że trzeba czekać do remontu Średnicy. Droga dla rowerów powinna być już od dawna: to jedna z niewielu ulic, gdzie trudno zasłaniać się brakiem miejsca. Szkoda tylko, że - jak wynika z artykułu - po tylu latach nie ma nawet gotowej koncepcji, jak ma wyglądać al. Waszyngtona po przebudowie, więc wszystko zaczyna się od zera. Jak rozumiem, do ustalenia jest m.in. czy tory mają pozostać rozdzielone jak teraz, czy prowadzić tylko po południowej stronie, co potencjalnie skróciłoby czas przejazdu z Gocławia. Jeśli tak, to świetnie, że jest to brane pod uwagę, tylko spodziewałbym się, że decyzja w tej sprawie została już podjęta przy okazji planowania tramwaju na Gocław, który jest przecież gotowy do realizacji. Lepiej byłoby wszystko przemyśleć całościowo niż tak rzeźbić po kawałku, zaczynając do tego w okolicach Kinowej, gdzie docelowo zmiany będą największe. No ale może to tylko marudzenie z mojej strony, a miasto wie, co robi. Jeśli chodzi o samą ulicę, to na odcinku Międzyborska-Grenadierów do jazdy prosto jeden pas jest de facto od zawsze ze względu na funkcjonujący tam lewoskręt. Na pewno do ucywilizowania jest boczna jezdnia, która wygląda obrzydliwie, zwłaszcza na odcinku od Saskiej do Międzynarodowej; od Kinowej do Międzyborskiej jest już trochę lepiej, choć też bez szału. Główne jezdnie mogłyby zostać dwupasmowe, ale priorytetem powinno być bezpieczeństwo pieszych, które przy obecnym rozwiązaniu (do przejścia na raz cztery pasy bez azylu) jest niewystarczające.

Reklama
NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama