Galeria Warszawa Zachodnia obejmie aż 5000 m² powierzchni handlowo-usługowej, gdzie na dwóch poziomach powstaną 26 lokale – w tym kawiarnie, restauracje, sklepy wielobranżowe, drogerie i punkty usługowe. Zróżnicowana oferta ma być zaplanowana tak, aby odpowiadać potrzebom podróżnych oraz stałych bywalców stacji.
Jak zapowiadają PKP, „po zakończeniu modernizacji stacja stanie się również centrum handlowym, które przyciągnie tysiące klientów każdego dnia”, co ma dodatkowo zwiększyć atrakcyjność tej lokalizacji dla przedsiębiorców i klientów.
Dogodna lokalizacja Galerii Warszawa Zachodnia
Nowa galeria handlowa powstaje w miejscu strategicznym, bezpośrednio przy Alejach Jerozolimskich, co zapewnia łatwy dostęp do głównych arterii stolicy. Dodatkowo, pod stacją zostanie otwarty przystanek tramwajowy na trasie z Woli do Wilanowa, co zwiększy dostępność galerii nie tylko dla pasażerów, ale również dla mieszkańców i pracowników pobliskich biurowców oraz okolicznych osiedli. Warszawa Zachodnia, która codziennie obsługuje dziesiątki tysięcy podróżnych, a po zakończeniu modernizacji szacunkowo przyjmie nawet do 100 tysięcy osób dziennie, ma się stać w ten sposób idealnym miejscem na realizację tego typu inwestycji.
„Za” ma przemawiać również bliskość Centralnego Dworca Autobusowego PKS, który obsługuje rocznie ponad 3,3 miliona pasażerów, oraz sąsiedztwo biurowców i centrum wystawienniczego EXPO XXI. Tym samym PKP daje nowej galerii szansę na sukces jako potencjalne, lokalne centrum usługowe.
Obok Blue City i Reduta - czy nowa galeria jest potrzebna?
Pojawia się jednak pytanie, czy kolejna przestrzeń handlowa w tej części miasta znajdzie wystarczającą liczbę klientów. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się już dwie duże galerie handlowe – Reduta i Blue City, które oferują szeroką gamę sklepów i punktów usługowych. Warto zaznaczyć, że Blue City miało problemy finansowe w maju tego roku, ale wydaje się, że mimo wszystko nadal jest rentowne.
Nowa galeria na Warszawie Zachodniej, choć z pewnością unikatowa pod względem połączenia z infrastrukturą kolejową, będzie musiała zmierzyć się z konkurencją już dobrze zakorzenionych kompleksów handlowych. Dużą szansą dla galerii pewnie będzie dobrze dobrana sieć gastronomiczna, która nie tylko zasili brzuchy pasażerów, ale także portfel PKP.
Nowe przestrzenie już czekają na najemców
PKP rozpoczęły już procedurę komercjalizacji nowych powierzchni handlowo-usługowych. Na stronie PLK SA znajdziemy szczegóły przetargów, które mają wyłonić najemców 26 lokali w galerii na Warszawie Zachodniej.
- Ogłosiliśmy postępowania przetargowe na wynajem lokali handlowo-usługowych na stacji Warszawa Zachodnia – poinformowały PKP.
https://www.raportwarszawski.pl/artykul/1482,linia-srednicowa-po-2030-roku-kolej-do-modlina-w-2029-roku-to-plany-kolejarzy
Przyszli najemcy będą mogli rozpocząć adaptację przestrzeni, aby jak najszybciej otworzyć swoje lokale i skorzystać z potencjału tej lokalizacji.
Napisz komentarz
Komentarze