Wiadukt rośnie w oczach
Wiadukt będzie miał cztery podpory – po dwie z każdej strony linii kolejowej. Ich budowa już trwa. Prace rozpoczęły się od wykonania w ziemi żelbetowych pali, a następnie ław fundamentowych. Kolejnym etapem jest budowa filarów. Trwa ich szalowanie (deskowanie), zbrojenie i betonowanie. Jedna z podpór, znajdująca się między ul. Chłopickiego a torami kolejowymi, jest już gotowa.
Na podporach umieszczona zostanie konstrukcja stalowa, która po zabetonowania stanie się elementem płyty wiaduktu.
Równolegle powstają konstrukcje murów oporowych, które przylegać będą do przyczółków wiaduktu. Trwa także przebudowa sieci m. in. teletechnicznej i energetycznej oraz budowa kanalizacji deszczowej.
Dla kierowców, pieszych i rowerzystów
Powstający wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów (po południowej stronie linii kolejowej) z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską (od strony północnej). Na wiadukcie powstanie jedna jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po jej obu stronach poprowadzony zostanie chodnik. Z kolei ścieżka rowerowa wyznaczona zostanie tylko po wschodniej części jezdni.
Przy wiadukcie powstaną również: pochylnia, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe znajdzie się zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu wiaduktu funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.
Inwestycja realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma być gotowa do końca 2025 r. Wykonawcą prac budowlanych, których koszt wynosi ok. 68,5 mln zł, jest firma Intop Warszawa.
Napisz komentarz
Komentarze