Reklama

Rembertów doczeka się wiaduktu nad torami. Stawiają już podpory

Długo wyczekiwany wiadukt w Rembertowie w końcu powstaje. Obecnie w ciągu ulicy Chełmżyńskiej stawiane są podpory przyszłego mostu. Będzie on przebiegać nad ul. Chłopickiego i ul. Strażacką oraz linią kolejową. Urzędnicy obiecują, że inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu i skróci czas przejazdu przez tory.
Budowa wiaduktu na Chełmżyńskiej

Źródło: SZRM Warszawa

Wiadukt rośnie w oczach

Wiadukt będzie miał cztery podpory – po dwie z każdej strony linii kolejowej. Ich budowa już trwa. Prace rozpoczęły się od wykonania w ziemi żelbetowych pali, a następnie ław fundamentowych. Kolejnym etapem jest budowa filarów. Trwa ich szalowanie (deskowanie), zbrojenie i betonowanie. Jedna z podpór, znajdująca się między ul. Chłopickiego a torami kolejowymi, jest już gotowa.

Na podporach umieszczona zostanie konstrukcja stalowa, która po zabetonowania stanie się elementem płyty wiaduktu.

Równolegle powstają konstrukcje murów oporowych, które przylegać będą do przyczółków wiaduktu. Trwa także przebudowa sieci m. in. teletechnicznej i energetycznej oraz budowa kanalizacji deszczowej.

Dla kierowców, pieszych i rowerzystów

Powstający wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów (po południowej stronie linii kolejowej) z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską (od strony północnej). Na wiadukcie powstanie jedna jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po jej obu stronach poprowadzony zostanie chodnik. Z kolei ścieżka rowerowa wyznaczona zostanie tylko po wschodniej części jezdni.

Torowisko nie będzie już przecinać dzielnicy na pół / źródło: SZRM Warszawa

Przy wiadukcie powstaną również: pochylnia, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe znajdzie się zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu wiaduktu funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.

Inwestycja realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma być gotowa do końca 2025 r. Wykonawcą prac budowlanych, których koszt wynosi ok. 68,5 mln zł, jest firma Intop Warszawa.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama