Reklama

Parking P+R Metro Bródno coraz bliżej. ZTM ogłosił przetarg na projekt inwestycji

Przy stacji metra Bródno powstanie długo zapowiadany parking P+R. Ogłoszono właśnie przetarg na jego projekt. W planach jest budowa dwóch budynków, w których łącznie będzie 475 miejsc dla samochodów i 116 dla rowerów. Miejscy urzędnicy przewidują zakończenie inwestycji w 2027 - 2028 r.
Wizualizacja nowego parkingu
Wizualizacja nowego parkingu

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno. Oferty można składać do 7 marca. 

ZTM planuje budowę parkingu przy ostatniej stacji linii M2 - Bródno, u zbiegu ulic Rembielińskiej i L. Kondratowicza, w południowo-wschodniej części skrzyżowania. Jest to miejsce wskazane przez obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

Kierowcy przesiadający się do Warszawskiego Transportu Publicznego będą mogli zostawiać na parkingu samochody. Do metra dojeżdżają m.in. mieszkańcy Ząbek, Marek, Wołomina i Radzymina. Budowa ostatniego odcinka metra na Bródno zakończyła się we wrześniu 2022 r. Od tamtej pory jest problem z parkowaniem w okolicach stacji. 

Jak będzie wyglądał P+R Bródno? 

Na parkingu planowanych jest 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc dla rowerów. Koncepcja zakłada powstanie dwóch budynków, połączonych podziemnym łącznikiem.

Parking A będzie miał wjazd od strony ulicy Kondratowicza. W ramach jego budowy powstanie też łącznik z drogą lokalną oraz częścią podziemnego łącznika. Ma mieć 4 kondygnacje z 256 miejscami parkingowymi (w tym 14 dla niepełnosprawnych) i 68 miejscami dla rowerów. Przewidziano również dwie stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Na dachu zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne. Parking będzie graniczył z lokalnym targowiskiem.

Jednocześnie budowany ma być drugi parking B i pozostała część podziemnego łącznika z niezależnym wjazdem od strony ulicy Rembielińskiej. Ma mieć 3 kondygnacje z 219 miejscami parkingowymi (w tym 10 dla niepełnosprawnych) i 48 dla rowerów. Na ostatniej kondygnacji zaplanowano część rekreacyjną dla mieszkańców z ławkami i leżakami.

Zarząd Transportu Miejskiego zakłada budowę jednocześnie obu parkingów, aby nie etapować prac. 

Wizualizacja nowego parkingu Autor: Zarząd Transportu Miejskiego

Parking przyjazny środowisku? 

Parking P+R Bródno zdaniem urzędników będzie "przyjazny środowisku naturalnemu". Na części zadaszenia obu budynków planowane jest zasadzenie roślin. Na dachu budynku A zamontowane będą panele fotowoltaiczne, a na budynku B powstanie strefa odpoczynku dla mieszkańców. 

W pobliżu parkingu pozostanie też bazarek, o co zabiegali mieszkańcy. Zarząd Transportu Miejskiego, po uzgodnieniu z dzielnicą Targówek, pozostawił część nieruchomości przeznaczonej w planie miejscowym na parking do zagospodarowania na handel. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców.

Jest termin zakończenia prac

Pilną potrzebę powstania parkingu podkreśla w interpelacji Jan Mencwel, radny Warszawy z Klubu Lewica - Miasto Jest Nasze. 

- Taki parking był obiecywany mieszkańcom Bródna, a w obecnej chwili wielu z nich zgłasza, że kierowcy chcący przesiąść się do metra wykorzystują osiedlowe uliczki jako miejsce do parkowania swoich samochodów - zauważa Mencwel. 

W związku z tym radny zapytał, na jakim etapie jest inwestycja oraz jaki jest przewidywany termin jej zakończenia. Jak czytamy w odpowiedzi, „wykupione zostały 3 z 4 działek niezbędnych do budowy parkingu. Dla czwartej z działek niezbędne jest pozyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która umożliwi wykup części działki”.

Aktualny harmonogram realizacji inwestycji przewiduje zakończenie budowy parkingu w 2027-28 r

- Może on jednak ulec przesunięciu z uwagi na nieprzewidziane na tym etapie okoliczności, w tym związane z projektowaniem, uzyskiwaniem decyzji administracyjnych, postępowaniami przetargowymi czy robotami budowlanymi - wskazano w odpowiedzi na interpelację. 

W przyszłości problem parkowania może dodatkowo rozwiązać wprowadzenie w tych rejonach Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Planowane jest rozszerzenie strefy w stronę Targówka. Decyzję w tej sprawie podejmą warszawscy radni.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama