Reklama

Wielki remont torowiska na wiadukcie przy Arkadii. Będą utrudnienia

Warszawa szykuje się na duże zmiany. Już 22 marca rozpoczyna się długo wyczekiwany remont torowiska na wiadukcie przy al. Jana Pawła II, który potrwa aż do 25 maja. Prace obejmą jeden z najbardziej obciążonych odcinków warszawskiej sieci tramwajowej. Pasażerów czeka sporo utrudnień.
Rondo Radosława
Rondo Radosława

Źródło: UM Warszawa

Remont obejmie 1330 metrów toru pojedynczego na wiadukcie przy Centrum Handlowym Arkadia, między przystankami Rondo Radosława (niegdyś Rondo Babka) i Plac Grunwaldzki. To jeden z najintensywniej eksploatowanych odcinków w Warszawie – w godzinach szczytu przejeżdża tędy nawet 60 tramwajów na godzinę w jednym kierunku. 

Ostatni remont tego odcinka miał miejsce ponad 20 lat temu, w 2002 roku, co przekłada się aktualnie na spore ograniczenia prędkości (10-20 km/h) i w związku z tym spadek komfortu podróży. Na tym odcinku podróżni raz po raz obserwują różne utrudnienia i opóźnienia. Teraz ma się to zmienić.

Co zmieni się po remoncie?

Po zakończeniu prac pasażerowie odczują znaczną poprawę komfortu podróży. Znikną ograniczenia prędkości, co pozwoli na szybsze przejazdy tramwajów między Śródmieściem, Wolą, Żoliborzem i Bielanami. Dodatkowo, nowa infrastruktura ma zapewnić bezawaryjną eksploatację na kolejne lata.

- W wyniku remontu poprawimy stan infrastruktury – zapewnimy bezawaryjną eksploatację w kolejnych latach. Zwiększymy komfort podróżowania – zniesiemy występujące tu ograniczenia prędkości, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu tramwajów – informują Tramwaje Warszawskie.

Plan remontu torowiska. / fot. TW

Jakie utrudnienia czekają pasażerów i kierowców?

Remont wiąże się z wyłączeniem ruchu tramwajowego na odcinku między przystankami Metro Marymont i Rondo Radosława. Niektóre linie tramwajowe zostaną zawieszone, a inne zmienią trasy. Oto najważniejsze zmiany:

  • Linia 28 – zawieszona na czas remontu.
  • Linie 16, 17, 22, 27, 33 i 24 – zmienią trasy w obu kierunkach.
  • Autobusy zastępcze – uruchomione zostaną linie Z17 i Z33 oraz tramwajowe linie uzupełniające 71, 73 i 78.

Przykładowo, tramwaje linii 16 będą dojeżdżały do pętli Metro Marymont, omijając Stawki, a linia 22 zakończy trasę na ulicy Skierniewickiej przy Wolskiej.

Aby zminimalizować utrudnienia, na ulicy Broniewskiego zostanie zabudowany tymczasowy rozjazd nakładkowy. Dzięki temu tramwaje będą mogły kursować w dwóch kierunkach – w stronę Bielan i pętli Metro Młociny oraz w kierunku Bemowa i ulicy Powstańców Śląskich. W związku z tym podróżując do i z Chomiczówki ul. Broniewskiego w dniu 22 marca uruchomiona zostanie linia zastępcza Z33.

Zmiany w komunikacji na czas remontu. / fot. TW

Remont wpłynie również na ruch samochodowy. Na czas prac zajęte zostaną przylegające pasy jezdni na wiadukcie przy al. Jana Pawła II. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a na rondzie „Radosława” pojadą tak jak dotychczas. Dodatkowo, na ulicy Broniewskiego wprowadzony zostanie tymczasowy buspas, co wiąże się z usunięciem kilkudziesięciu miejsc parkingowych.

Ambitny plan remontowy Tramwajów Warszawskich

Remont torowiska przy al. Jana Pawła II to tylko część tegorocznych prac Tramwajów Warszawskich. W 2024 roku zaplanowano 34 zadania remontowe o łącznej długości 9699 metrów toru pojedynczego. Większość prac zostanie przeprowadzona w okresie letnim, gdy ruch na ulicach jest mniejszy, ale niektóre, jak remont na pl. Bankowym, rozpoczną się już w maju.

Warszawa szykuje się więc na prawdziwą rewolucję komunikacyjną. Planując więc podróż w okolicach al. Jana Pawła II, należy przygotować się nowe trasy tramwajów i autobusów zastępczych. A w przypadku kierowców – na objazdy i dłuższe korki. Warto również pamiętać, że w godzinach szczytu mogą występować opóźnienia, dlatego warto wyjść z domu nieco wcześniej.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama