Reklama

Na Woli rośnie kolejny biurowiec. Skyliner II nabiera kształtów

Skyliner II, który niedługo wyrośnie przy Rondzie Daszyńskiego, wchodzi w kolejny etap. Po dwunastu miesiącach prac WARBUD S.A. kończy budowę podziemi. Tym samym roboty przeszły na poziom zero. Teraz budowane będzie podium, które ma połączyć nowy wieżowiec z Skylinerem I.
Skyliner II ma wzbogacić krajobraz Woli do 2026 roku
Skyliner II ma wzbogacić krajobraz Woli do 2026 roku

Źródło: mat. pras.

Budowa w końcu wyszła z podziemi

Już niedługo Warszawa wzbogaci się o kolejny biurowiec. Obecnie zakończone prace nad pięciokondygnacyjną podziemną częścią Skylinera II. Budowa była realizowana metodą podstropową w obrębie ścian szczelinowych sięgających 33 metrów w głąb ziemi. Prace nad podziemną konstrukcją trwały rok.

W tym czasie na głębokości 38 metrów wykonano 59 żelbetowych baret oraz 42 tymczasowe słupy stalowe, wspierające trzy stropy rozporowe – obecnie poddawane demontażowi. Po zakończeniu betonowania płyty fundamentowej, której grubość miejscami wynosi 5 metrów, uzupełniono stropy podziemnych kondygnacji. Obecnie prace przeniosły się już na poziom zero.

- Na pięciu podziemnych poziomach powstaną miejsca postojowe dla ponad 200 samochodów oraz setki rowerów, a także pomieszczenia techniczne niezbędne dla prawidłowej pracy urządzeń instalacji hydrantowej i tryskaczowej, w tym zbiorniki wody — wyjaśnia Piotr Pikuła, dyrektor kontraktu w WARBUD S.A. 

Skyliner II zagęści - i tak ciasną - zabudowę Woli / źródło: mat. pras.

Teraz czas na podium

Po zakończeniu budowy podziemi czas na trzykondygnacyjne podium (parter i dwa piętra). Pierwsze ponad 8-metrowej wysokości ściany holu głównego oraz pierwsze słupy żelbetowe są już gotowe. Elementy te wykonane są w betonie licowym, analogicznie jak przy Skylinerze I. Niestety prace komplikuje fakt, że budynek pokrywa prawie całą działkę. Tymczasem ilość materiałów do wbudowania  jest ogromna, to blisko 3,5 tys.  ton stali i 25 tys. m3 betonu w całym budynku.

By optymalnie wykorzystać niełatwe warunki na budowie, generalny wykonawca zmienia już lokalizację dźwigu wieżowego. Teraz stanie on na stropie gotowego podziemia Skylinera II i zostanie tu do końca budowy.

Wspólne podium połączy oba wieżowce i stanowić będzie przestrzeń o powierzchni blisko 4,5 tys. m kw. przeznaczoną na funkcje handlowo-usługowe. Będzie to miejsce dostępne zarówno dla najemców, jak i okolicznych mieszkańców.

- Skyliner I i Skyliner II to de facto jeden kompleks biurowy, dlatego zależało nam na spójności obu budynków i ich połączeniu, o co zadbała pracownia APA Wojciechowski Architekci. W drugiej fazie inwestycji podium stanie się w pełni przeszklonym foyer wejściowym z otwartym, podświetlonym, dwukondygnacyjnym holem i antresolą – mówi Szymon Zduńczyk, członek zarządu w Karimpol Polska.

Biurowiec ma być gotowy za rok

Gotowy wieżowiec będzie oferować 24 tys. m kw. powierzchni do wynajmu. Większość z niej, bo aż 23 tys. m kw. zostanie przeznaczona na biura. Na najwyższych piętrach budynku powstaną tarasy-ogrody o łącznej powierzchni niemal 900 m kw. Skyliner II ma być zasilany z odnawialnych źródeł energii. 

Projekt powstał w pracowni APA Wojciechowski Architekci, natomiast zarządzanie projektem z ramienia inwestora nadzoruje firma Hill International. Zespół CBRE Poland odpowiada za komercjalizację drugiej wieży. Zakończenie budowy planowane jest na koniec 2026 roku.

Ankieta: Czy w Warszawie potrzebne są nowe wieżowce?
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama