Krok po kroku zbliża się budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. W styczniu Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną. Jak informowaliśmy, inwestor ma już pierwsze, wstępne pozwolenia na budowę. Zgodnie z założeniami, pierwsza łopata zostanie wbita w przyszłym roku. Jednak nim to nastąpi, konieczne jest wybranie wykonawców. Prace zostaną podzielone, nawet w samym terminalu.
W jednej hali powstanie bowiem:
- terminal lotniczy,
- dworzec autobusowy
- stacja kolejowa.
Do tego setki punktów usługowych, biur oraz tysiące pomieszczeń. Wiemy już, że osobnym zadaniem będzie stworzenie sortowni bagażu. Spółka właśnie zaprosiła chętnych do składania ofert w postępowaniu na: projekt, dostawę, montaż i uruchomienie Systemu Obsługi Bagażu dla Lotniska CPK.
Dalszy ciąg tekstu pod zdjęciem.
(1)(1).png)
Sortownia bagażu w CPK będzie większa niż Złota 44
Najpierw liczby.
Sortownia bagażu na lotnisku Chopina, po modernizacji sprzed trzech lat, to około 7 kilometrów taśmociągów. W CPK będzie to – 13 kilometrów. To wszystko w pomieszczeniach o łącznej powierzchni… 80 tys. mkw.
Dla porównania cały apartamentowiec Złota 44 ma 72,5 tys. mkw. powierzchni użytkowej, a Pałac Kultury i Nauki, wraz z Salą Kongresową i Pałacem Młodzieży – 123 tys. mkw. Można zaryzykować stwierdzenie, że w terminalu CPK stanie „biurowiec na bagaże.” Oczywiście będzie położony horyzontalnie, nie wertykalnie jak wysokościowce. Skala robi jednak wrażenie.
Kto to zbuduje? CPK zaprosiła do składania oferty trzy firmy:
- Vanderlande Industries
- Siemens Logistics
- EUMER Group Poland.
Mają one 60 dni na przedstawienie swojej propozycji. CPK wymaga, by system działał w technologii ICS (Individual Carrier System), która polega na transportowaniu bagażu w pojemnikach (na tackach).
– W zakres tego zamówienia wchodzi m.in. opracowanie projektu wykonawczego, dostawa i montaż urządzeń, a następnie uruchomienie systemu, przeprowadzenie testów oraz jego obsługa i konserwacja. Wzorujemy się na najlepszych dostępnych na rynku rozwiązaniach, przykładając bardzo dużą wagę do tego elementu infrastruktury lotniskowej. System Obsługi Bagażu dla Lotniska CPK będzie charakteryzował się najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wysoką efektywnością – mówi dr Filip Czernicki, prezes spółki CPK.
Napisz komentarz
Komentarze