Reklama

Centralny Port Komunikacyjny. Zbudują gigantyczną sortownię bagażu. O powierzchni wieżowca

Sortownia bagażu o powierzchni wieżowca powstanie w CPK. Spółka zaprosiła trzy firmy do składania ofert. System Obsługi Bagażu znajdzie się w budynku o powierzchni 80 tys. mkw., a samych taśmociągów będzie tam ok. 13 kilometrów.
Centralny Port Komunikacyjny. Zbudują gigantyczną sortownię bagażu. O powierzchni wieżowca
Nowości od Centralnego Portu Komunikacyjnego

Autor: mat. pras.

Krok po kroku zbliża się budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. W styczniu Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną. Jak informowaliśmy, inwestor ma już pierwsze, wstępne pozwolenia na budowę. Zgodnie z założeniami, pierwsza łopata zostanie wbita w przyszłym roku. Jednak nim to nastąpi, konieczne jest wybranie wykonawców. Prace zostaną podzielone, nawet w samym terminalu.

W jednej hali powstanie bowiem: 

  • terminal lotniczy,
  • dworzec autobusowy
  • stacja kolejowa. 

Do tego setki punktów usługowych, biur oraz tysiące pomieszczeń. Wiemy już, że osobnym zadaniem będzie stworzenie sortowni bagażu. Spółka właśnie zaprosiła chętnych do składania ofert w postępowaniu na: projekt, dostawę, montaż i uruchomienie Systemu Obsługi Bagażu dla Lotniska CPK.

Dalszy ciąg tekstu pod zdjęciem. 

Tak ma wyglądać Centralny Port Komunikacyjny pod liftingu / mat. pras.

Sortownia bagażu w CPK będzie większa niż Złota 44

Najpierw liczby. 

Sortownia bagażu na lotnisku Chopina, po modernizacji sprzed trzech lat, to około 7 kilometrów taśmociągów. W CPK będzie to – 13 kilometrów. To wszystko w pomieszczeniach o łącznej powierzchni… 80 tys. mkw. 

Dla porównania cały apartamentowiec Złota 44 ma 72,5 tys. mkw. powierzchni użytkowej, a Pałac Kultury i Nauki, wraz z Salą Kongresową i Pałacem Młodzieży – 123 tys. mkw. Można zaryzykować stwierdzenie, że w terminalu CPK stanie „biurowiec na bagaże.” Oczywiście będzie położony horyzontalnie, nie wertykalnie jak wysokościowce. Skala robi jednak wrażenie. 

Kto to zbuduje? CPK zaprosiła do składania oferty trzy firmy: 

  • Vanderlande Industries
  • Siemens Logistics
  • EUMER Group Poland.

Mają one 60 dni na przedstawienie swojej propozycji. CPK wymaga, by system działał w technologii ICS (Individual Carrier System), która polega na transportowaniu bagażu w pojemnikach (na tackach). 

– W zakres tego zamówienia wchodzi m.in. opracowanie projektu wykonawczego, dostawa i montaż urządzeń, a następnie uruchomienie systemu, przeprowadzenie testów oraz jego obsługa i konserwacja. Wzorujemy się na najlepszych dostępnych na rynku rozwiązaniach, przykładając bardzo dużą wagę do tego elementu infrastruktury lotniskowej. System Obsługi Bagażu dla Lotniska CPK będzie charakteryzował się najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wysoką efektywnością – mówi dr Filip Czernicki, prezes spółki CPK. 

Ankieta: Czy korzystacie z lotniska w Modlinie?
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama