Reklama

Od końca budowy minęło pół roku. PKP w końcu otworzyło kładkę na Pradze

W czwartek 17 kwietnia kolejarze w końcu otworzyli kładkę nad stacją Warszawa Olszynka Grochowska. Okoliczni mieszkańcy czekali na to od grudnia zeszłego roku. Kładka była gotowa, ale nie było pozwolenia na jej użytkowanie.
Nowa kładka nad Olszynką Grochowską
Nowa kładka nad Olszynką Grochowską

Źródło: PKP PLK S.A.

Przez niemal pół roku pasażerowie korzystający ze stacji Warszawa Olszynka Grochowska, jak i mieszkańcy okolicy, chcący pokonać tory kolejowe, mogli podziwiać nową kładkę dla pieszych. Mimo zakończenia budowy pozostawała ona zamknięta i ogrodzona, choć i tak niektórzy korzystali z niej bez pozwolenia. W czwartek PKP pochwaliło się otwarciem kładki.

Kładka otwarta. Ulga dla pasażerów i pieszych?

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły otwarcie kładki w mediach społecznościowych.

- Od dziś mieszkańcy Warszawy i podróżni korzystający ze stacji Olszynka Grochowska mogą wygodnie i bezpiecznie przechodzić nad torami linii Warszawa - Otwock. To dzięki nowej kładce przy ul. Chłopickiego, która powstała w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer - informują kolejarze na Facebooku.

Od początku absurdalnej sytuacji zwracali na nią uwagę lokalni mieszkańcy. Kładka ma pomóc zarówno pasażerom kolei, jak i pieszym, którzy pokonują tory przecinające ul. Chłopickiego.

- Codziennie setki, a może i tysiące osób przeprawiają się na drugą stronę torów niebezpieczną, ruchliwą drogą bez pobocza, w tym dzieci chodzące do szkół i przedszkoli - piszą na Facebooku autorzy strony Sąsiedzi Olszynki.

Element większej inwestycji. O co chodzi?

Powstanie kładki na terenie Olszynki Grochowskiej jest elementem dużego remontu linii kolejowej nr 7 (Warszawa Wschodnia - Dorohusk). W ramach inwestycji powstały nowe stacje, kolejarze wyremontowali kilkanaście peronów i stworzyli nową infrastrukturę, jak np. wspomniana kładka.

Celem remontu była też poprawa przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia – Wawer. Linia zyskała nowe tory, co umożliwiło oddzielenie ruchu pociągów lokalnych od dalekobieżnych. Kolejnym etapem inwestycji będzie remont odcinka Wawer - Otwock.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama