Na przełomie 2020 i 2021 roku poznaliśmy koncepcję parkingu „Parkuj i jedź” przy ostatniej wschodniej stacji drugiej linii metra – Bródno. Na parkingu planowanych jest 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów. Parking zostanie wyznaczony u zbiegu ul. Rembielińskiej i ul. Kondratowicza, gdyż tak wskazywał obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Kierowcy przesiadający się do Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP), czyli metra, autobusów czy tramwajów, będą mogli zostawić auto na parkingu. Jednak do tej pory była jedynie mglista obietnica przyszłej inwestycji, bez realnych działań ze strony władz miasta. Wszystko zmieniło się kilka dni temu.
Prezydent podjął decyzję
Na stronie warszawskiego Biuletynu Informacji Publicznych, 30 sierpnia zostało opublikowane zarządzenie o nr 1479/2024. Podpisał je, z upoważnienia prezydenta Trzaskowskiego, jego zastępca Tomasz Bratek.
Dokument ten dot. kwestii nabycia przez Ratusz praw własności do gruntów, położonych w dzielnicy Targówek. Na ich terenie ma powstać wyżej wymieniony projekt parkingu w systemie P+R - Metro Bródno. Chodzi o działki z nr ewidencyjnym 4/2 i 28/4 z obrębu 4-08-13.
Póki co nie wiadomo jakie będą warunki i cena kupna działki, ponieważ jak czytamy w dokumencie, „zostaną określone w protokole z rokowań, który wymaga kontrasygnaty Głównego Księgowego Zarządu Transportu Miejskiego lub osoby przez niego upoważnionej”. To oznacza, że sami urzędnicy z Magistratu nie wiedzą jakie będą koszty i czekają na ekspertyzę specjalistów z ZTM-u.
Inną kwestią jest to, że odpowiedzialność za przejęcie oraz administrowanie nieruchomości Ratusz przekazuje w ręce burmistrza Targówka, Krzysztofa Miszewskiego.
Być może najważniejszym aspektem inwestycji jest jej koszt. Jak zapewnia prezydent Trzaskowski, na realizację projektu zabezpieczono już środki finansowe. Ich wysokość została podana w innym dokumencie, czyli Wieloletniej Prognozie Finansowej m. st. Warszawy na lata 2024-2055. Łączne nakłady finansowe mają więc wynieść ok 7.5 mln złotych. Przypomnimy, że cały czas mówimy o środkach przeznaczonych na kupno działki, nie budowę parkingu.
Jak wygląda koncepcja parkingu P+R?
Koncepcja – przygotowana dla ZTM-u – zakłada wybudowanie dwóch budynków, połączonych podziemnym łącznikiem, na około 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów. Parking P+R Bródno będzie przyjazny środowisku naturalnemu. Na części zadaszenia obu budynków, wchodzących w skład parkingu, planowane jest zasadzenie roślin.
Na dachu budynku A zamontowane będą panele fotowoltaiczne, a na budynku B powstanie strefa odpoczynku dla mieszkańców. W pobliżu parkingu pozostanie też bazarek, o co zabiegali mieszkańcy. Część przestrzeni zostanie więc przeznaczona na handel.
System parkingów „Parkuj i Jedź” (Park & Ride) umożliwia, w godzinach funkcjonowania parkingów, bezpłatne parkowanie pojazdów osobom, które w chwili wyjazdu z parkingu przedstawią ważny bilet komunikacji miejskiej.
Napisz komentarz
Komentarze