Reklama
ReklamaBanner

To koniec historii wiaduktu bez dojazdu w Ursusie. Rozpisano przetarg na II etap prac

Ursuski wiadukt bez dojazdu, humorystycznie nazywany „wiaduktem widmo”, być może przejdzie do historii. Władze dzielnicy przekazały, że wreszcie udało im się rozpisać przetarg na II etap prac. To oznacza, że do wiaduktu zostanie poprowadzona droga dojazdowa. Urzędnicy optymistycznie zakładają, że w połowie 2025 roku jezdnia jak i wiadukt będą przejezdna.
To koniec historii wiaduktu bez dojazdu w Ursusie. Rozpisano przetarg na II etap prac
Ursuski wiadukt będzie wreszcie przejezdny

Autor: Urząd Dzielnicy Ursus, UAVWAY

Mieszkańcy dzielnicy czekali niemal dwanaście lat

Wiadukt „widmo” zlokalizowany na warszawskim Ursusie, przez lata bardziej przypominał scenografię filmową rodem z komedii Barei, niż faktyczną inwestycję. Na pierwszy rzut oka wszystko z nim jest w porządku: wylany asfalt, chodniki, barierki, zainstalowany jest również system kanalizacyjny. Jedynym mankamentem było to, że... nie prowadziła do niego żadna droga — chociażby polna. Obecnie w listopadzie oddany ma zostać dojazd od strony ul. Orląt Lwowskich. Na pełne skomunikowanie dojazdu przyjdzie warszawiakom jeszcze trochę poczekać. I tak fabuła tego nieśmiesznego serialu ciągnęła się niemal dwanaście lat. Wiele wskazuje na to, że ta opowieść zbliża się ku szczęśliwemu końcowi.

Jak przekazał w piątek, 8 listopada, urząd dzielnicy Ursus, w końcu ogłosili oni przetarg na budowę drogi dojazdowej do wiaduktu w ciągu trasy ekspresowej POW nad linią kolejową Warszawa-Katowice od strony Piastowa. Co więcej, burmistrz dzielnicy, Bogdan Olesiński, składa również ambitne deklaracje, cytując „budowa drogi [...] jest już na finiszu. Oznacza to, że w połowie przyszłego roku wiadukt będzie przejezdny”

Dokładny termin oddania inwestycji do użytku ma zostać ogłoszony dopiero po podpisaniu umowy z wykonawcą.

Jaki jest zakres robót?

Prace obejmą budowę układu komunikacyjnego po wschodniej stronie linii kolejowej Warszawa-Katowice, na terenie Miasta Piastowa, z dowiązaniem drogi do istniejącego wiaduktu. 

Ponadto zaplanowano także stworzenie drogi łączącej wiadukt nad linią kolejową z ul. Wincentego Witosa, wraz z przebudową samej drogi. Dalej urząd będzie oczekiwać od wykonawcy rozbudowy drogi wzdłuż linii kolejowej ul. Szarych Szeregów wraz z łącznikiem do Witosa oraz dojazdem do posesji przy ul. Poprzecznej. Nie zabraknie również chodników i ścieżki rowerowej, w tym na przedłużeniu ul. Poprzecznej w kierunku wschodnim, za ul. Witosa.

Projekt budowanego dojazdu do wiaduktu / źródło: Urząd Dzielnicy Ursus, UAVWAY

Urząd szacuje, że inwestycja ma potrwać nie dłużej niż siedem miesięcy. Czas liczony będzie od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Wiadukt połączy dzielnicę rozciętą torami kolejowymi

W pełni funkcjonujący wiadukt będzie już trzecim przejazdem, łączącym północną i południową część dzielnicy. W tym konkretnym przypadku z przyczyn administracyjnych część inwestycji musi zostać zrealizowana na terenie Piastowa. Dlatego na wniosek dzielnicy, Rada m.st. Warszawy uchwaliła zwiększenie środków na realizację inwestycji na terenie Piastowa. Mówimy tutaj o 11 072 623 zł. Zdaniem samych urzędników ostatnia bariera formalno-finansowa została pokonana”.

Całość kosztów inwestycji pokryto z budżetu miasta. Łącznie będzie to ponad 15,3 mln zł brutto. I etap, który ma zakończyć się jeszcze w tym miesiącu, kosztował 5 mln zł, z kolei etap II to już koszty rzędu 11,3 mln zł. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama