Tuż przy metrze Wilanowska, dwa lata temu, powstał wieżowiec P180. Jest niższy i nieco oddalony od „braci”, którzy ścigają się na wysokość iglicy na Woli, ale również przyciąga najemców.
Skanska na Mokotowie zbudowała czternastopiętrowy biurowiec (63 metry wysokości) o prostej, nowoczesnej byle. Budynek jest podobnej klasy co wysokościowce przy rondzie Daszyńskiego. Mimo mniejszej wysokości oferuje aż 32 tys. mkw. powierzchni biurowej. To tylko nieco mniej niż 155-metrowy Skysawa położony przy ul. Świętokrzyskiej. Wszystko dlatego, że budynek „rozlewa” się po działce przy ul. Puławskiej 180, przez co swoją bryłą przypomina klocek.
Dalsza część artykułu pod zdjęciem.
100 mln euro za wieżowiec poza centrum
Skanska poinformowała, że po dwóch latach od otwarcia, budynek udało się sprzedać. Nabył go fundusz Investika Real Estate oraz Bud Holdings za 100 mln euro (ok. 427 mln zł po dzisiejszym kursie). Jak zachwala deweloper w komunikacie prasowym, budynek jest wynajęty niemal w stu procentach.
- To nasza kolejna sprzedaż w Warszawie w tym roku, co tylko potwierdza wartość naszych inwestycji na stołecznym rynku nieruchomości oraz słuszność obranej strategii biznesowej – komentuje Adrian Karczewicz, Head of Divestments w Skanska Commercial Development Europe.
- Dzięki naszej długoterminowej strategii aktywnego zarządzania aktywami i nieruchomościami, jesteśmy przekonani o długoterminowym wzroście wartości tej inwestycji – mówi Rafał Proczek, dyrektor Investika Polska Services.
Przypomnijmy, że w maju Skanska sprzedała „Studio B”, biurowiec na Woli, za 86 mln euro. Jednak w ostatnich tygodniach najbardziej spektakularną transakcją była sprzedaż The Unit (Ghelamco) za 280 mln euro, czyli 1,2 miliarda złotych.
Wspomniane transakcje pokazują, że rynek nieruchomości biurowych w stolicy, wbrew niektórym opiniom, ciągle ma się dobrze. W związku z tym należy oczekiwać kolejnych projektów biurowych.
Skanska posiada prestiżowe działki pod budowę wysokościowców takich jak:
- Spark – 130 metrów
- Warsaw One – 188 metrów.
Do tej pory strategia dewelopera polegała na sprzedaży zbudowanej inwestycji, po to, by pozyskać środki pod budowę kolejnej. Czy tak będzie i tym razem?
Napisz komentarz
Komentarze