Wielu podróżnych podczas wyjazdów stawia na odkrywanie lokalnej kuchni. Wśród turystów, którzy odwiedzili Warszawę w 2024 roku, aż 91% skorzystało z oferty gastronomicznej miasta.
Dzięki coraz bogatszej ofercie Warszawa daje wiele możliwości, by zapisać się w pamięci jako wartościowy cel kulinarnych podróży. W 2024 roku na kulinarnej mapie stolicy pojawiły się nowe restauracje wyróżnione przez Przewodnik Michelin. Obecnie jedną gwiazdką mogą pochwalić się dwa warszawskie lokale, 6 restauracji otrzymało wyróżnienie Bib Gourmand, a 12 kolejnych zostało objętych rekomendacją Przewodnika.
Warszawska oferta kulinarna spełnia oczekiwania
Stolica to miejsce, gdzie tradycyjne polskie przysmaki łączą się z nowoczesnymi pomysłami i trendami kulinarnymi z całego świata. Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród obcokrajowców, którzy odwiedzili miasto, oczekiwania które mają przed przyjazdem dotyczące oferty kulinarnej są spełniane. Warszawskie jedzenie jest uznawane za smaczne i relatywnie tanie - podkreśla stołeczny ratusz.
- Turystyka kulinarna to rosnący trend, który przyciąga turystów szukających wyjątkowych smaków i niezapomnianych doświadczeń. Warszawa oferuje szeroką gamę restauracji, kawiarni i barów, które serwują zarówno tradycyjną polską kuchnię, jak i nowoczesne interpretacje potraw z różnych zakątków świata. Wiele lokali stawia na świeże, lokalne produkty oraz nowatorskie podejście do tradycyjnych dań. Miłośnikom dobrego jedzenia Warszawa oferuje również liczne wydarzenia, takie jak festiwale kulinarne, targi jedzenia, food halle czy warsztaty kulinarne - wymienia Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, cytowany w komunikacie miasta.
Jedzenie na mieście zyskuje na popularności
Z badań wynika, że najbardziej rozpoznawalne wśród mieszkańców warszawskie potrawy to schab po warszawsku, flaki po warszawsku czy zrazy po warszawsku. Wśród słodkich przysmaków prym wiodą czekolada Wedla, rurki z kremem, wuzetka i pańska skórka.
Mieszkańcy stolicy chętnie odwiedzają lokale gastronomiczne, szczególnie w piątki i soboty. Aż 36% badanych deklaruje wizyty w lokalach gastronomicznych kilka razy w miesiącu, a 33% - co najmniej raz w tygodniu.
Badania pokazują, że aż 78% gości to stali klienci, którzy wybierają miejsca zlokalizowane blisko domu. Często są to kawiarnie i restauracje na osiedlach oddalonych od centrum miasta.
Właściciele i pracownicy znają swoich klientów, co buduje atmosferę bliskości i zaufania. Ten model funkcjonowania przypomina rodzinne restauracje w innych krajach, gdzie goście czują się jak u siebie w domu.
Napisz komentarz
Komentarze