Reklama

Duże utrudnienia w kursowaniu metra. W weekendy pociągi będą jeździły tylko na części trasy

Południowa część linii M1 metra warszawskiego nie będzie kursowała w pierwsze weekendy lutego, a także w marcu. Wszystko przez prace w tunelach, które będą polegały na wymianie oświetlanie na nowoczesne i energooszczędne.
Stacja metra Kabaty
Stacja metra Kabaty

Autor: Metro Warszawskie

W pierwszy weekend lutego ruszy wymiana oświetlania na stacji Kabaty i przyległych do niej tunelach. Na odcinku od Kabat do Imielina do demontażu jest ponad 7 tys. opraw oświetleniowych, a także okablowanie, system zabezpieczenia i sterowania. Choć część pracy już się zaczęła, to dalszy etap będzie wymagał wyłączenia zasilania i wstrzymania pociągów. Modernizacja będzie prowadzona w nocy i w weekendy. Wówczas metro będzie kursowało na krótszej trasie, uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza

W lutym w soboty i niedziele (1-2, 8-9, 15-16 lutego) pociągi metra będą kursowały między stacją Młociny a Wilanowska, przy czym kursy w noce z piątków na soboty będą realizowane normalnie. Linia zastępcza autobusowa ZM1 pojedzie po trasie metra z Kabat do pętli przy stacji metra Wilanowska. W soboty, w najpopularniejszych godzinach, autobusy będą kursowały co ok. 3 minuty, w niedziele co ok. 5 minut. Z kolei pojazdy linii 710 i 742 dojadą do metra Wilanowska (a nie jak standardowo, na Kabaty) – z ulicy Wąwozowej pojadą w al. KEN i dalej jak ZM1. Trasa autobusów linii 217 zostanie zmieniona – będą kursowały między Natolinem Północnym a metrem Wilanowska, bez dojazdu do stacji metra Imielin. 

W ostatni weekend lutego oraz  1-2, 8-9, 15-16, 22-23 marca metro ponownie będzie kursowało na krótszej trasie - między stacją Młociny a Stokłosy. Tym razem autobusy zastępcze ZM1 pojadą Aleją KEN, między stacjami Kabaty a Ursynów. A pojazdy linii 710 i 742 skierowane zostaną z ulicy Wąwozowej do pętli Ursynów Południowy. Autobusy linii 217 będą jeździły między Natolinem Północnym a metrem Wilanowska.

Warszawa wymienia oświetlenie w tunelach metra 

Prace w tunelach mają na celu wymianę starych opraw oświetleniowych na nowe, które będą bardziej ekologiczne. 

- Nowe oświetlenie wykonane zostanie w energooszczędnej technologii LED – takie lampy zużywają ok. 10 razy mniej energii niż tradycyjne żarówki, dając przy tym większy strumień świetlny. W projekcie uwzględniono także współczesne przepisy przeciwpożarowe i zaprojektowano nowe, niepalne i nierozprzestrzeniające ognia okablowanie. Zastosowanie nowoczesnych technologii oświetleniowych nie tylko przyczyni się do obniżenia zużycia energii, ale także poprawi jakość oświetlenia, co wpłynie na większą wygodę użytkowania stacji metra i lepsze postrzeganie przestrzeni – w tym również dla osób z ograniczonymi możliwościami w poruszaniu się – wskazuje urząd miasta.

Jednocześnie ZTM planuje ogłosić przetarg na wymianę oświetlenia na kolejnych odcinkach metra. Na czterech stacjach: Wierzbno, Pole Mokotowskie, Politechnika i Centrum prace byłyby realizowane w 2026 roku. W opracowaniu jest także dokumentacja projektowa na modernizacje oświetlenia na stacjach: Natolin, Imielin, Stokłosy, Ursynów, Służew, Wilanowska, Racławicka wraz z tunelami.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama