Reklama

Tunel metra wydrążony. Tarcza Anna przebiła się do stacji Bemowo

Tarcza Anna przebiła się do stacji Bemowo. To oznacza, że cały lewy tunel ostatniej nitki M2 jest już gotowy. W maju Krystyna zakończy pracę na odcinku prawym. A kiedy do metra w tym miejscu wsiądą pasażerowie?
Tarcza Anna zakończyła pracę.
Tarcza Anna zakończyła pracę.

Autor: Greta Sulik / Metro Warszawskie

Bliżej do zakończenia prac przy budowie drugiej linii metra. W środę 16 kwietnia tarcza „Anna” przebiła się przez ścianę stacji Bemowo. Oznacza to, że lewy tunel dostał przyłączony do istniejącego już odcinka M2. 

„Tarcza Anna właśnie dotarła do stacji Bemowo. To oznacza, że lewy tunel nowego metra połączony jest już z działającą linią” przekazało m.st. Warszawa. 

Zgodnie z informacją, zamieszczoną na stronie Metra Warszawskiego, „Anna” wykonała już całą pracę – 2854 metry. Nieco w tyle została „Krystyna”, która wydrążyła 2277 z 2833 metrów. Ona obecnie znajduje się na stacji Lazurowa i dopiero wyruszy w swoją ostatnią drogę w kierunku stacji Bemowo. 

- Tarcza „Krystyna” rozpocznie drążenie ostatniego odcinka po świętach i powinna w drugiej połowie maja, w okolicach trzeciego tygodnia, dotrzeć do stacji Bemowo – mówi nam Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.  

Kiedy otwarcie nowych stacji? Najszybciej jesienią 2026

Jak poinformowało nas Metro Warszawskie, wszystkie prace na trzech budowanych stacjach M2:

  • C1 Karolin
  • C2 Chrzanów
  • C3 Lazurowa

powinny zakończyć się do wakacji 2026 roku

Później nowy tunel ze stacjami musi przejść przez odbiory i dostać pozwolenie na użytkowanie. Zapewne stanie się to najszybciej jesienią przyszłego roku. Nieco później oddana zostanie Stacja Techniczno-Postojowa „Karolin”, której budowa jest mocno opóźniona. Wynikało to m.in. z problemów własnościowych.

Jak informowaliśmy, 20 marca podpisany został aneks do umowy z firmą Gulermak, która buduje stołeczne metro. To koniec ciągnącej się od kilku lat sagi. Wykonawca podpisał pierwszą umowę w 2018 roku, jeszcze za kadencji Hanny Gronkiewicz-Waltz. Prace wstępne mocno się przedłużyły. Wykonawca w 2020 roku złożył wniosek o pozwolenie na budowę, ale zgodę – od wojewody – otrzymał dopiero w październiku 2022 roku. Później pojawił się problem z wywłaszczeniami. Wydaje się, że teraz inwestycja jest na dobrej drodze do zakończenia.

- Planujemy, że stacje pasażerskie zostaną oddane do użytku przed Stacją Techniczno-Postojową. Prace (przy stajach pasażerskich – red.) powinny zakończyć się w wakacje przyszłego roku – mówiła nam pod koniec marca Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego. - Do zbudowania jest cała infrastruktura podziemna i to jest nasze zadanie na kolejne półtora roku – odpowiadał z kolei Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gulermak, wykonawcy metra.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama